• Sm91

    Vad gör jag för fel?

    Min största dröm är att hitta någon att dela mitt liv med och att bilda familj med. Men jag är rädd att det tåget snart börja rulla och jag missar det.

    Jag är 31 år.

    Jag kanske låter som en tonåring som klagar på allting, men jag vet inte vad jag gör för fel. Jag är inte världens snyggaste men heller inte världens fulaste, vill jag tro. 

    Jag har försökt med allt, jag skriver till dem jag gillar på Facebook och det är alltid samma melodi, de undrar, "vem jag är" , "inte intresserad" eller så skriver de en stund och slutar efter ett tag.

    Jag har försökt med Tinder, samma sak där, de skriver men slutar efter man frågar om träff.

    Vad gör jag för fel?

  • Svar på tråden Vad gör jag för fel?
  • Sm91

    Men hur ska man göra för att träffa någon om tumregeln är att man inte ska skriva på Facebook, och om man är lite introvert? Jag förstå att det kan se konstigt och desperat ut, om man går all in på första meddelandet. Men jag brukar vänta med att berätta hur det ligger till först när någon frågar och det är då jag får nobben.

    Någon frågade hur jag är på sociala sammanhang, jag försöker vara mitt bästa jag, men eftersom jag är lite introvert har jag svårt för småprat.

  • Sm91
    Anonym (Z) skrev 2022-07-02 06:09:52 följande:

    Är du man? Många kvinnor kan nog uppleva en man som för på om det kommer meddelanden om intresse bara sådär. I vilket sammanhang skriver du till människor på Facebook? Människor i samma grupper? Jag skulle vara lite försiktig där - kanske bara skriva till de som du redan träffat och då föreslå att ses igen runt intresset? Om man lär känna en person så kan ett eventuellt intresse få en chans att växa fram.

    På Tinder är det en annan sak, där är man ju ute efter att dejta. Min egna erfarenhet att man ska ses tidigt, först när man ses så kan man känna om det finns något där eller inte. Exempelvis en kopp kaffe på ett Cafe eller en promenad så att man kan prata i lugn och ro.


    Jag är en man och jag har också upptäckt att kvinnor oftast känner så om någon random skriver, fast man bara vill lära känna denna person och kanske dejta.

    Om jag ser någon med en eller två gemensamma vänner kan jag skylla på det, och det händer väldigt sällan dock att jag skriver till dem jag vill lära känna, men när jag väl gör det så skriver jag väldigt lätt. Etc hej, jag ser att vi gilla samma saker ifall vi har samma intressen, och jag väntar alltid en stund med att avslöja vad jag vill så det inte verka desperat även om det kan se desperat ut. Så är det inte meningen att det ska se ut så.
Svar på tråden Vad gör jag för fel?