Inlägg från: sextiotalist |Visa alla inlägg
  • sextiotalist

    Vår 3-åring är extremt krävande

    frlu skrev 2022-07-01 10:56:23 följande:
    Tack för tipsen!

    Jag har sagt ett par gånger när han säger att han ska slå mig eller något liknande "Då vill inte jag leka med dig" då blir han ledsen och går iväg.

    En annan sak jag inte tog upp är att han säger till mig och sin pappa dagligen att vi är dumma. Jag vet att det inte ligger någon mening i det så, men det gör ändå ont. Allt vi gör är ju typ för honom. 

    Det där med att vakna tidigt. Han går och lägger sig mellan 19-20, då är han helt slut, somnar på några sekunder. Han sitter ju aldrig still på dagarna så jag förstår att energin är slut. Men han vaknar alltid ändå mellan 5-6 på morgonen. Ibland har han fått vara uppe längre pga något speciellt och då vaknar han ändå tidigt och då behöver han sova på dagen/gå och lägga sig tidigare för annars klarar han inte den dagen. Humöret blir ännu värre. 
    Något jag svarade när sonen sa att vi är dumma, ja, du tycker vi är dumma, det får du göra, Att man är dum, det får man räkna att höra som förälder (ibland är man inte heller välkommen till deras kalas, då har man varit riktigt dum).
Svar på tråden Vår 3-åring är extremt krävande