Inlägg från: Isola C |Visa alla inlägg
  • Isola C

Dyr frisör

Jag klippte mitt hår för ett tag sen, och när jag ringde och bokade tid så frågade jag vad det skulle kosta, frisören sa 350 kr. Det var ok.

Men när hon var färdig, ville hon ha 750 kr!  Jag hade hört fel,trodde hon sagt 350.
    Är inte 750 kr väldigt dyrt för en klippning?

Brukar betala ca 1200 kr för både klippning/slingor/färg hos en annan frisör, och det tar tre timmar.

• Svar på tråden Dyr frisör
  • Isola C
    Annapanna skrev 2006-03-24 10:46:54 följande:
    Jag har betalat 1 300 som mest, för tvätt+klipp, så det är säkert helt is sin ordning.Dyrt visserligen, men där priserna ligger.
    Här i Göteborg ligger inte priserna för klippning på 1300 i alla fall
  • Isola C

Det här var inte (vad jag vet) någon superbra frisör heller, en vanlig salong bara, som de flesta andra.  Jag har gjort slingor där innan jag klippte mig, och det var inte överdrivet dyrt. Hon som gjorde slingorna frågade då om jag ville klippa håret också, tur att jag tackade nej då, hehe

Jag har varit hos en frisör som räknas som dyr (men bra), och de tog som sagt ca 1200 för klippning och slingor. Men det var det värt, för det blev verkligen bra!

• Isola C
    Jossa82: Jag hörde fel i telefonen, hon sa säkert 750, men jag tyckte hon sa 350.

Anni G: Nix, en vanlig frisör bara.
    idiotblondinen: Tyvärr betalade jag med kort, hade inte så mycket pengar kontant.
    Jag är nästan helt säker på att jag fick kvitto.
  • Isola C

Aha, nu såg jag att det var kontant man aldrig skulle betala.

• Isola C

Duckan74: Jag tror inte jag blivit lurad, utan säkert tar de så mycket för klippning.
    Det här var också i stan (centralt i alla fall, och säkert hög hyra), men alla ställen jag klippt mig på har legat centralt, men ändå inte ens kommit i närheten av det priset.

• Isola C

miniGrynet: Det är ungefär vad jag betalade för klippning/slingor/färg på ett ställe som är känt för att vara bra. Det är ok tycker jag, det tog dessutom tre timmar, och blev väldigt bra.  Då går man ju hellre dit, men tyvärr är det svårt att få tid där.

• Isola C

Ni som betalar  1600-2000 kr hos frisören, vad är det då för typ av frisör?

• Isola C
    Cinzano: Det var det jag tänkte, "märkesfrisörer" brukar ju vara dyrare.
    Den jag klippte mig hos var definitivt ingen märkesfrisör.

Man kan ju tycka att det är värt 750 kr eller mer om det blir bra, men jag har klippt mig hos flera andra billigare frisörer då det blivit minst lika bra.
  • Isola C
    Indianica skrev 2006-03-25 09:14:24 följande:
    Jag har varit med om samma sak hos min frisör. I vanliga fall kostar klippning runt 400, men så brukar hon fråga "ska jag blåsa håret och fixa till lite också" efterå, Då blåser hon, har i gelè etc Då räknas det som "styling" tydligen och blir ett påslag på 300...FULT! Så nu törs jag aldrig säga att jag vill ha gelé i eller ha håret blåst...för då blåser hon mig på pengarna...
    Det gjorde den här frisören också, blåste och hade i spray (eller gelé, jag minns inte), men jag blev inte tillfrågad innan
Svar på tråden Dyr frisör