Lider av dysmorfofobi! Inbillad fulhet
Ja som rubriken lyder. Detta har jag lidit av sen jag var 14 år. Är idag 30 år och blir bara värre och värre. Har sökt hjälp hos en psyoklog men inget blir bättre. Har gått hos många olika och fick råd hur jag ska göra. Men inget hjälper... Min kille och hans familj har fått mig att känna mig ännu fulare än vad jag redan är. Dom vet att jag är osäker och har dysmorfofobi men ändå verkar dom inte bry sig det minsta!
Min kille försökte vara otrogen med sin bästa kompis ex... Träffade henne och skrev massa saker. Hon var dock inte intresserad men hon kontaktade mig! Min kille sa att han kände fysisk attraktion och tyckte hon va snygg men att han ångrade det. Det får mig att känna mig ännu fulare och som att jag inte duger... Tycker det är respektlöst att vara otrogen men hans förklaring va värre.... då är de som att han inte har fysisk attraktion till mig och tycker bruden är finare. Det har bara ökat min dysmorfofobi.
Hans familj gör inte saken bättre. MIn svärmor sa att jag borde färga håret till en nyans som matchar min hy... Hans syster och bror beter sig illa.. MIn killes bror har en flickvän som alla verkar höja till skyarna. När jag nyligen fått barn så sa min killes syster om sin brors flickvän " hon är så vältränad " där sitter jag med hängmage och undrar vad jag ska göra med den informationen? Varför säga det till mig?? Svärmor kommenterar alla hennes bilder också att hon är vältränad och har fint hår.. Medans aldrig sagt nåt snällt till mig. Det här har ökat min ångest nåt så fruktansvärt.