HUR kan man hitta jobb, om man har tomt CV?
Hej,
P.g.a jobbig uppväxt, så har jag haft det kämpigt med skolan. Jag har levt i en våldsam hemmiljö och kom äntligen ifrån familjen i ung vuxenålder. Jag sökte direkt till en skolan för att få betyg, jag har aldrig fick chansen till att få. Skolan går bra.
Men jag är så ledsen för att jag aldrig får ett jobb sidan om. Många av mina klasskompisar verkar jobba inom vården, men jag får inget jobb därifrån. Ingenstans nappar.
Jag funderar lite på lager, men jag vet inte om jag vågar spendera pengar för att få truckkörtkort för att sedan inte få något lagerjobb alls. Då kommer jag bara känna att pengar gick åt skogen i onödan.
Jag kan inte hitta jobb någonstans. Ibland får jag svar på att man gått vidare med andra kandidater och ibland får jag inget svar alls och det är inte konstigt, med tanken på att jag har ingenting att skriva i mitt CV. Jag har aldrig haft sommarjobb, jag har levt ett mycket kontrollerad och isolerat liv, vilket det har gjort att jag inte jobbat eller gjort någonting i mitt liv innan jag fick hjälp med att komma bort ifrån familjen.
Jag är väldigt sugen på att ha jobb. Jag tycker det är kul att man gör annonser för flyktingar och jag blir glad över att många flyktingar får hjälp. Men det har också fått mig att tänka om man gjorde en liknade annons för mig, hur snabbt jobb skulle jag få då? Jag skulle bli så glad! Jag har försökt själv, göra inlägg på facebook på olika jobb-facebookgrupper, men ingenstans får jag respons.
Jag vill så gärna jobba! Hade varit så kul att få lön och så!