Inlägg från: Anonym (Pfft) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Pfft)

i vilken ålder flytta ungdomar ut?

Alltså ts, du har suttit och väntat i sex år....? Dumt. Mycket dumt. Det fattar vem som helst att nästan ingen ungdom flyttar ut direkt efter studenten. Men om man fokuserar på nuläget, du kommer att få vänta x år till, var beredd på det. Självklart kommer papsen inte slänga ut sin dotter utan vänta på att hon är redo. När då? Jaa först ska hon slacka hela sommaren, sen upptäcker hon att det är såååå svårt att få jobb! Och utan jobb kan hon ju inte flytta ut. Och sen kanske hon ska läsa vidare, och då är pappa snäll nog att låta henne bo kvar hemma, för det blir ju billigast så.

Ska du vänta sex år till?

För att svara på din fråga, 25 år verkar vara medelåldern numera, ungefär.

• Anonym (Pfft)
    Anonym (Bonusbarn) skrev 2022-07-04 09:40:46 följande:

Är det inte vanligt att resa och jobba som AuPair längre? Annars är ju det ett perfekt sätt att komma ut och se världen, jobba och tjäna pengar och samtidigt lära sig att bo utan föräldrar.

Det är helt ok att bo hemma tycker jag om man ska plugga vidare. Jobbar man så tycker jag att man ska betala en liten del i hemmet, men så gör väl inte ungdomar längre.

De bor ca 30 min utanför en storstad, så man hoppas väl att hon ska tröttna på livet på landet.

Resa, för vilka pengar då? Är din kille rik så han kan betala eller...? Au pairer finns fortfarande men verkar inte så vanligt.

Så hur många år till ska du vänta på att hon jobbar deltid innan hon bestämmer sig för att flytta hemifrån? Om hon inte gillar dig har hon ännu större anledning att bo kvar :) Men som nån sa, hon kommer alltid vara en del av hans liv. Det spelar ingen roll om ni är sambos senare, du blir aldrig av med henne. Vill du verkligen ha det så?
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Bonusbarn) skrev 2022-07-04 11:26:07 följande:
    Såklart att hon ska komma hem igen senare och sova över då och då. Det var inte så jag menade. Men som det är nu och har varit i 6 år så vaktar hon pappas hus mot kvinnor. Där får bara finnas bilder på henne och pappan och hon brer ut sig och ska styra över huset. Hade hon kommit iväg ett halvår eller ett år och jag har bott in mig, så kommer det kännas lite mer på samma nivå, att hon inte kan styra över huset och vem som får komma etc.

Jag trodde att alla längtade efter att få komma iväg och pröva vingarna efter skolan, men vissa vill bara "chilla" och inte göra någonting alls. Hon är en av dem känns det som. Hon vill inte prata om sina planer, eftersom hon då känner press på att hon måste iväg. Pappan vill såklart ha henne nära så länge som möjligt.

Jag flyttade utomlands i 4 år när jag var 19, men var alltid välkommen hem när jag ville.
    Haha! :D Ursäkta att jag skrattar ts men hur naiv är du? Att bara för att du bor där kommer hon inte att försöka styra och ställa? Gissa vilka bråk ni kommer att ha! Och pappan kommer garanterat att stötta henne också, eller iaf vägra ta sida.

Om hon visat sån fientlighet tidigare måste du ju fattat redan tidigare att relationen med mannen inte kommer att fungera
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Bonusbarn) skrev 2022-07-04 13:06:33 följande:

Han kommer till mig då och då men kan inte sova över eftersom dottern inte vågar sova ensam i huset när hon är 19 år, så då måste han alltid åka hem. 
    Hon vill väl inte vara utan papsen och säger att om han inte sover i huset så drar hon till mamman och det vill han ju inte.

Ja, ni har rätt i att det är pappan som är problemet. Dottern märker ju att det fungerar och att han ställer sig på hennes sida i alla lägen.

Jag tror också att jag väntat förgäves och att det hon sa till mig för några år sedan inte gäller längre, då hon sa att hon till 100% drar utomlands direkt efter plugget, eftersom hon vägrar bo i sverige! 

En 19-åring som inte vågar sova ensam, antingen har hon seriösa problem eller så ljuger hon. Sjukt i vilket fall. Hon har honom virad runt sitt lillfinger och det kommer fortsätta för resten av den där mannens liv. Det spelar ingen roll om ni bor ihop, hon kommer alltid komma först, hon kommer att ställa till massor med problem för er.
  • Anonym (Pfft)
    Glinda från Oz skrev 2022-07-04 18:32:54 följande:
    En flygbiljett kostar runt en tusenlapp det är allt som behövs. Visst är det pengar men jag skulle inte säga att någon som äger tusen kronor är rik. Aupairer är lika vanligt som förr men det kanske är färre som åker från Sverige det har säkert blivit svårare efter Brexit (många åkte till Storbritannien) 
    Och om man inte vill jobba medan man är där då? Vad ska ts särbos dotter leva av då? Hon verkar rätt bekväm av sig så känns inte helt troligt att hon vill ta en sådan tjänst, även om det skulle betyda att hon kan vara utomlands gratis.
  • Anonym (Pfft)
    Glinda från Oz skrev 2022-07-04 19:30:01 följande:
    Det är klart att man måste jobba, det måste dottern göra även om hon bor hemma om inte föräldrarna är helt flata och inte tror på ansvar. 
    Det måste hon inte. Pappan skulle säkert låta henne bo hemma gratis om det vore så, har inte läst något från ts om att dottern betalar något nu heller.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Suck!) skrev 2022-07-05 14:05:53 följande:
    Ja det är helt oförklarligt,  han har inte velat ha ts på flera år men hon kämpar med näbbar och klor för att hålla sig kvar och få en smula då och då. 
    Av tre personer är ts den enda som konstigt nog verkar vilja hänga kvar, trots att hon är så missnöjd.

Som de säger i Las Vegas: don't throw good money after bad money. Fast man får så klart tänka sig annat än pengar i just den här analogin.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Bonusbarn) skrev 2022-07-06 10:56:29 följande:
    Att resa med sin 19 åring eller vuxna barn är inga problem alls....för kärnfamiljer eller föräldern....däremot inte alls lika roligt för en styvförälder som valt pappan och inte ungen. Tror nog att de flesta håller med.
    Håller inte med. Om man ska kunna vara i en relation så måste det funka med "barnen" också. Tycker man inte det är roligt med dem varken i vardagen eller på semester så passar man inte ihop med föräldern heller. Sen måste man inte resa alla tillsammans för det men det handlar om personkemi som inte funkar i längden.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Bonusbarn) skrev 2022-07-07 09:53:42 följande:

Vad som än hänt och vad vi än bråkar och har bråkat om så handlar det endast om dottern och att vi har olika värderingar när det gäller vuxna barn. Vi har i princip aldrig någonsin bråkat om något annat. Så enkelt är det. Just därför fokuserar jag på dottern, eftersom allt kommer lösas (även om hon kommer hem ibland när hon flyttat) den dagen hon flyttar hemifrån.
    Detta pga att hon dagligen behöver någon hjälp eller komma och hämta något eller på annat sätt behöver kontakt med pappan nu. Har hon en man i sitt liv eller bor utomlands så har hon förhoppningsvis sin man eller annat än pappan att tänka på.

SÅ enkelt är det!!

Skulle hon däremot välja att vara kvar i ytterligare några år i hans hus så är det 100% säkert att jag inte kommer vara kvar. Hon sa för inte så länge sedan att hon vill utomlands, och man får väl bara hoppas och hålla tummarna på att det blir snart.

Och hon kommer antagligen att leva längre än er båda två och kommer att finnas i hans liv så länge han lever, SÅ enkelt är det ts. Gilla läget eller stick.

Hon kommer definitivt att bo kvar i hans hus om några år, förbered dig på det du.
  • Anonym (Pfft)
    Anonym (Bonusbarn) skrev 2022-07-07 20:59:39 följande:

Jag måste säga att jag är imponerad att så många härinne har tid och ork att år efter år och dagligen läsa andras trådar och följa upp dessa. Man känner att man gjort intryck vilket är roligt faktiskt. Mer synd tycker jag däremot om de som inte har något annat att göra än att orka kommentera och läsa tråd efter tråd dagligen. Har ni inget positivt att komma med utan bara känns bittra så behöver ni inte heller svara någonting.

De som svarar utan att döma är en annan sak, för alla är olika och tänker olika. Kan bara föreställa mig vilket tråkigt liv ni måste ha som går in här och aldrig missar en enda tråd ifrån folk som skriver. Skaffa en man och ett liv istället.

Haha måste kännas fint i glashuset ts :D Själv sitter du här och gnäller i olika trådar om din relation av och till istället för att lämna den där stackars familjen ifred. Skaffa en man (som du faktiskt passar med) och ett liv kanske?
Svar på tråden i vilken ålder flytta ungdomar ut?