Studentpappa skrev 2022-07-05 09:16:46 följande:
En handdusch finns det att sätta på toastolen om man vill ha det. Känns tveksamt att vilja ha rövspolaren bredvid tandborsten..
Om inte annat så är en bidé en utmärkt pryl att ha i ett badrum om behov finnes. Vi har toa bredvid handfatet i ett badrum och bredvid badkaret i det andra.
Jag vill inte heller ha tandborsten bredvid.... Tandborsten är självklart i ett skåp med dörr som är stängd ;) Som sagt, vid byte av mensskydd blir fingrarna blodiga, ibland halva handen om det är när ajg blöder som mest och då vill jag ha handfatet nära. De gånger jag byter mensskydd på jobbet har jag platshandskar med, men det känns onödigt hemma för det är inte miljövänligt.
Bidé vill jag inte ha (har inte rum med det heller), känns inte som nån höjdare att gå från toastolen till bidén med byxorna nere vid anklarna och blodet rinnandes eller bajset mellan skinkorna på vägen dit. Jag föredrar utan tvekan att sitta kvar på toastolen och använda handduschen som är ansluten till handfatet, så enkelt och smidigt. Jag har bara ett litet badrum i lägenheten och där är även tvättmaskinen.
Vi är alla olika och tur är väl det. Du slipper handdusch om du inte vill ha det och jag vägrar bo utan det :D