Nej! jag beklagar! :( Dom vet alltså inte vad det beror på? Moderkakan?
Jag är fortfarande gravid i vecka 33. Går på tillväxtultraljud varannan vecka och har gjort sedan vecka 25. Dom vill ha koll på tillväxten/flöde. Allt ser bra ut tack och lov. Hon ligger på +19% över kurvan på senaste ultra. Ingen vet varför detta hände igen eller varför det slutade, för det gjorde det inte förra graviditeten.
Det enda jag vet är att det var moderkakan som aldrig fäste förra gången. Den var lös delvis hela tiden och blödde.
Vi förlorade en son 2007 i total moderkaksavlossning i v 37 (36+) där den utan förvarning lossnade. Fick då veta att jag har apc resistens. bildar blodproppar lätt. så jag har behandlats med trombyl och fragmin varje graviditet.
Dock gick det inte att äta blodförtunnande i förra graviditet då jag blödde så mycket hela tiden från v 11-12. Då fick jag tabletter för att stoppa blödningar, utan större framgång. tack och lov klarade sig lilla S bra för att vara född i v23.
Denna gång valde jag själv att inte börja med blodförtunnande först efter rutinultraljudet. Men började ju som sagt blöda gammalt blod iaf. Men när jag hade varit på ultraljudet och det hade då gått 3 veckor utan gammalt blod så började jag med medicinen. Och jag äter den fortfarande.
Jag önskar dig all lycka till i framtiden!! Jag håller varenda tå och tummar för er!!