Undersköterska
Är det svårt att få jobb på sjukhus/ vårdcentral eller inom psykiatrin? Ska läsa till usk men vill inte hamna inom äldreomsorgen? Är Kinna runt 50 års strecket.
Är det svårt att få jobb på sjukhus/ vårdcentral eller inom psykiatrin? Ska läsa till usk men vill inte hamna inom äldreomsorgen? Är Kinna runt 50 års strecket.
Ingen som vet?
Ja, det är svårt och troligen lite svårare med den åldern.
Är du sjuksköterska är det inte svårt men som undersköterska blir det knepigare. Jag vet inte riktigt vad du skulle kunna göra inom psykiatrin t.ex
Jag tycker du ska satsa på sjuksköterska utbildningen är inte särskilt lång.
Är du sjuksköterska är det inte svårt men som undersköterska blir det knepigare. Jag vet inte riktigt vad du skulle kunna göra inom psykiatrin t.ex
Jag tycker du ska satsa på sjuksköterska utbildningen är inte särskilt lång.
På VC tar usk mestadels prover och assisterar läkare/barnmorska.
Jag var handledare till en usk-student i 50 års åldern. Hon fick jobb direkt efter att hon var klar. Nu hade hon förvisso erfarenhet av barn och hon hamnade på barnavdelningen.
Enklast är nog att trilla in på sommarvik. De flesta hos oss har fått fortsatt anställning på det sättet. På sjukhus då alltså.
På VC är det svårt att få jobb på direkt efter att man är klar uska då de ofta kräver några års erfarenhet.
Det finns undersköterskeutbildning med psykiatriprofil, de borde vara mer intressanta men samtidigt tror jag att det inte ska vara alltför svårt om du får in en fot.
Bättre satsa på något som betalar sig bättre? Är det inte dåliga arbetsvillkor och dåligt betalt? Kanske typ optiker är bättre?