• EbSmith

    3-åring som slåss och knuffas

    Jag har en nyss fylld 3-åring som är elak mot andra barn. Knuffas och slåss, oftast när han blir arg eller vill ha nåt en annan unge har, men ibland helt oprovocerat kan han knuffa till eller slå nån unge vi går förbi Eller som han stöter på när vi är på lekplats eller Liknande. När han får vredesutbrott för att jag måste sätta gränser slår Han mej med. Jag tycker det är skitjobbigt men jag fångar alltid upp det i stunden med att säga till på skarpen så att han lyssnar. senaste tiden får Han först en varning och händer det ändå igen tar jag honom under armen och går hem om vi befinner oss på nån Rolig plats när det händer. Jag har konstant ögonen på honom särskilt när det finns andra barn i närheten så jag försöker verkligen men det verkar inte som att något hjälper. har även försökt ignorera honom när han slår mej, eftersom jag hört att det kan ha att göra med en törst efter uppmärksamhet och att det Då skulle framstå som en belöning när man ger honom det, men det var inte alls effektivt. Säger jag till på skarpen slår han i allafall mindre hårt andra gången och efter flera tillsägelser slutar han oftast. Vad ska jag göra?! Vill inte att han blir en skitunge som ingen tycker om! 

  • Svar på tråden 3-åring som slåss och knuffas
Svar på tråden 3-åring som slåss och knuffas