IVF efter sommaren 2022
Hoppar in här, har påbörjat min första IVF och gjorde äggplock idag, 18 ägg ut! Nu är jag bara supernervös inför imorgon när de ska meddela hur många som blev befruktade
Hoppar in här, har påbörjat min första IVF och gjorde äggplock idag, 18 ägg ut! Nu är jag bara supernervös inför imorgon när de ska meddela hur många som blev befruktade
Tack!
Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.
8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...
Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?
Wow Grattis, låter helt underbart med 8 befruktade, hoppas dom växer till så ni även kan frysa in :)
Jag tror vi kommer få vänta till nästa cykel :(
vi får anmäla när mensen kommer så får vi se lite.
den är beräknad 9 december men tror inte vi hinner med äggplock innan dom stänger för julen :(
Tack!
Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.
8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...
Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?
Wow, vad fint med 8 befruktade. Håller tummarna för att de fortsätter dela på sig bra och att det blir guldägget som återförs
Gick rätt bra, vi fick ut 7 ägg på plocket idag och har återföring planerad på söndag, 2 st 2 dagars, som det ser ut nu.
Så får vi se om vi kanske kan få något till frysen, vore himmelskt. Vi brukar ha hyfsat bra befruktningsresultat, utifrån tidigare erfarenhet så hoppas på 5-6 embryos men det är en chansning exakt varje gång...
En liten en kunde frysas in på 5 dagar så skulle denna ruvningen inte gå vägen, så har vi en chans till i slutet av januari. Känns skönt.
Fy fan, idag känns allt hopplöst. Brösten har slutat ömma och känns som mensen är på ingående. Visserligen första försöker och har ett gäng i frysen men fy fan vilken hjärtekross
Först och främst, STORT GRATTIS
Hoppas det inte är något negativt utan något vanligt, har du försökt ringa in?
Jag hade ringt och kollat direkt om jag var du
jag håller tummarna att allt är som det ska, tänkte direkt på nidblödning, men vet inte om det kan vara det.
Kram
Måste få skriva av mig, obs att det är ett i-landsproblem.
Min familj hälsade på i helgen, dom bor några timmar bort. Dom har ingen aning om vår resa. Så berätta min flera år yngre syster att hon är gravid....
och jag kände bara "SKOJAR DU MED MIG!?", hon och hennes pojkvän har vart tillsammans i knappt ett halvår. Jag är samtidigt glad/lättad för hennes skull för hon har pcos och vart oerhört orolig för att inte kunna få barn utan ivf.
Men vad är det för jävla timing, det känns som att hon snuvar mig på rampljuset.
Jag blev bara så himla ledsen och om möjligt ännu mer orolig för kub. I natt drömde jag att vi fick 5/10 vad de nu betyder på riktigt men riktigt dåligt i drömmen. Oddsen att något skulle överleva var inte stor. Hon är beräknad 4-5 dagar efter mig.
Jag försöker resonera med mina känslor, hade omständigheterna vart annorlunda hade det ju egentligen vart jättekul. Tur att det är nu och inte för några månader sedan. Och egentligen spelar inget eller ingen någon roll, det enda som betyder något är att vi äntligen har kommit längre på vår resa.