• Lama21

IVF efter sommaren 2022

Hoppar in här, har påbörjat min första IVF och gjorde äggplock idag, 18 ägg ut! Nu är jag bara supernervös inför imorgon när de ska meddela hur många som blev befruktade

• Lama21
    MeIMyself skrev 2022-12-01 09:06:31 följande:
    Välkommen :)

Håller tummarna för dig, men wow 18 låter ju bra :) 

Vi har haft otur... har inte ens kunnat börja med sprutorna än... nu känns det som julen kommer emellan och vi återigen inte kommer få börja... eviga väntandet tar kol på en.

Tack!

Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?

• Lama21
    MeIMyself skrev 2022-12-02 09:24:46 följande:

Wow Grattis, låter helt underbart med 8 befruktade, hoppas dom växer till så ni även kan frysa in :)

Jag tror vi kommer få vänta till nästa cykel :( 
    vi får anmäla när mensen kommer så får vi se lite.
    den är beräknad 9 december men tror inte vi hinner med äggplock innan dom stänger för julen :(

Ja, det vore underbart att få något att frysa in!

Håller tummarna att det ska gå ändå för dig. Förstår att det känns sjukt drygt att vänta ytterligare, känns som att varje dag spelar roll när man har hållt på så länge...
    strelitzia skrev 2022-12-02 11:57:18 följande:
    60+ äggblåsor låter helt sjukt, att det gick att se! 
    Hoppas du slipper överstimulering, jag är 99% säker på att jag blev de, låg dubbelvikt i 4 dagar innan de absolut värsta släppte, ligga i sängen var rena plågeriet. Å andra hand finns de ju de som haft de värre så kom kanske "lindrigt" undan haha... Vi försökte också två år innan ivf. Tröstlöst!

Har du fått beräknad återinföringsdag än? 
    Ja, läkaren sa "oj, vilka respektingivande äggstockar" när några dessutom hade börjat växa på ett av alla VUL jag fick göra, haha!  Var tydligen lite svårt att mäta dem eftersom vissa blev ihopklämda av de andra.

Usch det låter inte alls kul att må så dåligt, låter ju lite misstänkt överstimulering. Även om andra kanske har det ännu värre är det helt okej att må dåligt!! Jag tror jag har sluppit för jag mår faktiskt rätt bra. Preliminär återinföringsdag är på måndag (dag 5), hoppas verkligen att jag ska få göra det då och att något har klarat sig!
    Dibella skrev 2022-12-02 13:52:40 följande:

Lama21 skrev 2022-12-01 19:06:01 följande:

Tack!

Jo jag är väldigt nöjd med 18, finns ju dock risk för att jag blir överstimulerad. Hade 60+ äggblåsor innan vi körde igång med stimuleringen så har fått rätt låga doser för att försöka hålla det inom kontroll.

8 av 18 blev iallafall befruktade fick jag veta idag och det är jag jäkligt glad för, har försökt i över två år utan tillstymmelse till graviditet så var lite nervös att äggen inte ens skulle gå att befrukta. Nu börjar nästa väntan då för att se om de lyckas växa till sig...

Det suger när timingen inte klaffar, de har väl julstängt gissar jag så då måste du kanske vänta ytterligare en cykel?

Wow, vad fint med 8 befruktade. Håller tummarna för att de fortsätter dela på sig bra och att det blir guldägget som återförs {#emotions_dlg.flower}

Gick rätt bra, vi fick ut 7 ägg på plocket idag och har återföring planerad på söndag, 2 st 2 dagars, som det ser ut nu.

Så får vi se om vi kanske kan få något till frysen, vore himmelskt. Vi brukar ha hyfsat bra befruktningsresultat, utifrån tidigare erfarenhet så hoppas på 5-6 embryos Oskyldig men det är en chansning exakt varje gång...

Tack, håller tummarna för dig med!! 

• Lama21
    strelitzia skrev 2022-12-04 10:20:38 följande:
    Min överstimulering kom 5 dagar efter återinföring, med största sannolikhet för att det fäste så det var såklart värt de, men jag var oerhört orolig för att det bara gjorde jävligt ont för ingen anledning, för varför skulle jag har tur. 

Spännande, jag hoppas att alla överlevt och att du får ett gäng till frysen! Glad
    Aha, då förstår jag! Då är det ju helt klart ett pris värt att betala!
    Dibella skrev 2022-12-10 11:10:14 följande:

En liten en kunde frysas in på 5 dagar Solig så skulle denna ruvningen inte gå vägen, så har vi en chans till i slutet av januari. Känns skönt.

Grattis! Du satte in din i söndags va? Några symptom än? Jag satte in en 5-dagars i måndags och håller på att noja sönder, känner typ inget. Har lite typ mensvärk som kommer och går ibland, men kan lika gärna vara förkänningar av mensen, vet inte hur molvärk som alla pratar om ska kännas.. Har även svullna och ömma bröst, men det hade jag även innan återföringen och har det alltid innan mens också, tror det är progesteronet. Känner mig inte tröttare än vanligt och inga ömma bröstvårtor
  • Lama21

Fy fan, idag känns allt hopplöst. Brösten har slutat ömma och känns som mensen är på ingående. Visserligen första försöker och har ett gäng i frysen men fy fan vilken hjärtekross

• Lama21
    MeIMyself skrev 2022-12-13 14:08:35 följande:
    Jag hoppas också :( 
    Fick min mens idag, så anmälde men tror inte vi kommer få börja :) 

Vi alla får kämpa vidare bara Hjärta
    Ledsen för allas bakslag...

Har testdag imorgon men har otroligt lite hopp. Noll symptom och har haft bruna flytningar/blod i tre dagar som nu också har börjat blandas upp med lite färskt rött blod...

Hejar på oss alla! Hjärta Låt 2023 vara vårt år!
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2022-12-16 10:31:05 följande:
    Hoppas att 2023 är ett år för oss alla som kämpar Hjärta

Känns som alla man känner bara blir gravida av att försöka 1-2 månader, det känns så orättvist Gråter
    Tack alla som peppar! Hjärta Har svårt att citera när jag skriver från mobilen..

Det här med att det känns som att det går så lätt för alla andra känner jag igen, har en kompis som blev gravid tre månader efter hon födde sitt första barn... 

Vågar knappt skriva det men jag fick plus sjukt nog! Men jag har varit så förvirrad, tjuvtestade igår och såg faktiskt ett svagt men tydligt streck, sen imorse på den officiella testdagen förväntade jag mig ett starkare plus pga morgonurin, men då såg jag i princip noll på det testet jag fått av livio. Med lite vilja kunde jag skymta en skugga av ett streck men hade jag inte testat igår hade jag definitivt trott det var negativt, så svagt var det.

Gick och köpte digitala test som visade gravid 1-2 veckor!! Samtidigt som allt det här har jag också börjat blöda ännu mer och nu bara rosa och rött. Klarar mig med endast trosskydd men det är en rejäl fläck varje gång jag torkar mig. Är livädd för att det ska vara missfall på g, men jag har googlat sönder på genombrottsblödning så hoppas att det bara är det.

Trodde jag skulle vara överlycklig när jag plussade men är just nu mest förvirrad och orolig pga svaga streck och blödning... 
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2022-12-16 13:55:56 följande:

Först och främst, STORT GRATTIS {#emotions_dlg.flower}

Hoppas det inte är något negativt utan något vanligt, har du försökt ringa in?
    Jag hade ringt och kollat direkt om jag var du Hjärta
    jag håller tummarna att allt är som det ska, tänkte direkt på nidblödning, men vet inte om det kan vara det. 

Kram 

Tack! Hjärta

Jo jag ringde och sa att jag kände mig förvirrad över resultaten och berättade att jag blödde också, och hon sa att det var normalt. Försökte förklara mängden, vet inte om jag lyckades. Skulle helst vilja visa 😅

Känns inte som att jag kan vara glad än ändå, fortsätter blöda konstant, ibland så det droppar ner nån droppe i toan när jag sitter där och små små klumpar av koagulerat blod visar sig ibland (ursäkta detaljerna)

Tänker att jag ska ta nåt till gravtest om någon dag och se om det har blivit starkare så kanske jag kan slappna av lite... 
  • Lama21
    MeIMyself skrev 2022-12-17 20:20:43 följande:
    Jag håller verkligen tummarna och hoppas att du får ett klart positivt testsvar SkämsHjärta

Jag förstår dig, men hoppas att du kan vara glad och inte behöver oroa dig alls, vill också komma till det stadiet.. vi har inte ens börjat :/
    Som jag längtar..

Hjärta
    Dibella skrev 2022-12-19 08:31:04 följande:
    Håller verkligen tummarna för starkare testlinjer dagarna framöver Hjärta
    strelitzia skrev 2022-12-19 09:49:28 följande:
    Grattis Hjärta Förstår att det känns förvirrande, om personen du prata med inte uttryckte någon oro för att det kunde vara något fel så hoppas vi att allt är bra!

Ibland känns det som att dom är bra på att vifta bort ens oro, alla gånger jag hört av mig och även under ultraljud påtalat min svullna mage dom bah "det e normalt" är det verkligen de? du säger att respektive äggstock är 10 cm men normalt är 3,5 men det är INGET?! haha.. 
    Tyvärr inga mirakel det här året heller.... testade igår på morgonen och lika svagt då, kanske lite svagare. Idag satte det igång att blöda rejält, inklusive mensvärk och hela faderuttan. Definitivt missfall. Helvete.

Ska testa igen om några dagar för att säkerställa men det är definitivt inte något som lever där.
    strelitzia skrev 2022-12-19 10:11:16 följande:

Måste få skriva av mig, obs att det är ett i-landsproblem. 
    Min familj hälsade på i helgen, dom bor några timmar bort. Dom har ingen aning om vår resa. Så berätta min flera år yngre syster att hon är gravid....
    och jag kände bara "SKOJAR DU MED MIG!?", hon och hennes pojkvän har vart tillsammans i knappt ett halvår. Jag är samtidigt glad/lättad för hennes skull för hon har pcos och vart oerhört orolig för att inte kunna få barn utan ivf. 
    Men vad är det för jävla timing, det känns som att hon snuvar mig på rampljuset.
    Jag blev bara så himla ledsen och om möjligt ännu mer orolig för kub. I natt drömde jag att vi fick 5/10 vad de nu betyder på riktigt men riktigt dåligt i drömmen. Oddsen att något skulle överleva var inte stor. Hon är beräknad 4-5 dagar efter mig. 
    Jag försöker resonera med mina känslor, hade omständigheterna vart annorlunda hade det ju egentligen vart jättekul. Tur att det är nu och inte för några månader sedan. Och egentligen spelar inget eller ingen någon roll, det enda som betyder något är att vi äntligen har kommit längre på vår resa. 

Fattar verkligen att du känner så och det är helt okej att du gör det. Kriget mellan känslan man känner och logiken om vad man kanske borde känna, sen lägger man på lite skuldkänslor för sina känslor. Det är utmattande.

Hoppas iallafall att kub går bra! Hjärta När ska du göra det?

• Lama21
    strelitzia skrev 2022-12-21 10:20:16 följande:
    Jag beklagar verkligen att det inte gick, speciellt med de falska förhoppningarna med pluset, det måste om möjligt förstärka besvikelsen Rynkar på näsan

Exakt skuldkänslorna, att man känner sig missunnsam för andra fast det egentligen inte alls handlar om de. Jag har blodprov imorgon ultraljud den 11e.
    Känns både och med plusset faktiskt. Det är klart att det att det är en större krasch när förhoppningarna är större. Tankarna hann ju flyga iväg och planera framtiden - nästa jul är vi en till, kommer vara föräldraledig efter sommaren och så vidare. På så sätt är det ju förkrossande.

Samtidigt känns det skönt att ha fått ett plus, eftersom jag aldrig har fått det förut. Även om det nu inte gick hela vägen så känns det ändå som ett litet litet steg framåt och förhoppningarna att det kanske kan gå någon gång i framtiden har ökat en aning.

Hoppas allt ser bra ut för dig! Får du svaret på blodprovet när du ska på ultraljudet eller får du det före?
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022