• Sandralinnea123

IVF efter sommaren 2022

Hej allihopa!
    Jag hoppar in I denna tråden om det är okej? 
    Jag är på andra försöket med ivf, denna gången blir de återinföring med fryst embryo och hoppas de tar sig! 
    Då vi bara har 1 blastocyst i frysen är jag lite rädd att de inte tar sig och man får börja om med sprutorna igen... 

• Sandralinnea123
    MeIMys­elf - nej sprutorna i sig är inte så hemska men blev troligtvis överstimulerad så blev ambulans till akuten dagen efter återinföring av färskt embryo... Jag som är super nålrädd tyckte de var jobbigt med sprutorna inte för de gjorde ont utan just för de är nålar haha..  

streli­tzia - jag har fått ta provera för mensen och sen letrozol för att verkligen få ägglossning, nu är jag på dag 5 med ägglossningstest och när jag får ett positivt så blir de återinföring av fryst embryo 6 dagar senare, så nu vill man bara ha ett positivt ägglossningstest 

Jag berättade på jobbet om detta verkligen i sista minuten och är såå glad att jag gjorde det, gjorde alla besök så mycket enklare att få till, då jag var inne på ultraljud för att mäta äggblåsorna 3 gånger med 3 dagar i mellan så var de svårt att vara "sjuk". Men nu när jag endast ska göra återinföring tänker jag att jag bara har ont i magen eller migrän den dagen... sist var jag ju borta efter återinföring men de pågrund av sjukhus besök
  • Sandralinnea123
    streli­tzia - 
    Ja nu på söndag har vi tid för återinföring så hoppas nu det går ann denna gång Glad
    Jag har aldrig fått ett positivt ägglossningstest nu men nu fick jag det ..
    Hur går de för er ?
  • Sandralinnea123
    strelitzia skrev 2022-11-04 07:55:13 följande:
    Vad spännande, jag håller tummarna! Glad
    Är det sant, kan tänka mig att det var nervöst fram tills att plusset kom. 
    Det går bra, är så svullen bara, känns som det blev bättre men att det nu tilltar igen, känns som att jag vänder mig om 100 per natt pga de. Drar in magen hela dagen på jobbet, skönt att komma hem och "släppa lösa den" haha. Har testdag den 11e, en evighet. 
    Ja det var väldigt nervöst då man var osäker på om de kommer någon ägglossning. 

Åh va spännande för er! Bara några få dagar kvar innan ni får testa då, har du smyg testat?? 
    Jag var testdag den 18, känns som en evighet också, är på rd 2 nu går så sakta Skrattande
    Håller tummarna för dig !! Hjärta
  • Sandralinnea123
    strelitzia skrev 2022-11-09 10:16:18 följande:

Det är så många som säger att ruvartiden är den värsta och jag har tänkt att det är pga väntan men jag har mått så fruktansvärt dåligt i helgen har suttit/legat i fosterställning i 4 dagar så min enda nedräkning har varit "när får jag sluta med lutinus". Det har känts som att hela insida av min mage vart ett sår. Igår var första gången jag var ute, en liten sväng för jag tvingade mig själv. Jag hoppades att jag inte genomlidit allt i onödan, jag testa imorse för jag är ledig idag, och det var plus, det är så jäkla surrealistiskt. Min tur att hålla tummarna för dig! Hjärta

Jaha åh fy... 

Åh gud va kul grattis till er Hjärta
  • Sandralinnea123

Ruvardag 5, svagt streck på positivt ? Vågar man verkligen tro på det? Eller är de bara jag som inbillar mig? 
    Känns lite smått som stickningar/mensvärk till och från i tjejmagen..
  • Sandralinnea123
    MeIMyself skrev 2022-11-18 14:10:54 följande:

Tråkigt :( 
    Men försök att hålla humöret uppe, det kan inte vara nidblödning? 
    KRAM Hjärta

Nej, vanlig mens och mensvärk, strecket är helt borta på testet, men pratat med min klinik och i januari kör vi igång igen, då är de nytt äggplock inplanerat
Svar på tråden IVF efter sommaren 2022