Inlägg från: Oktobertjej |Visa alla inlägg
  • Oktobertjej

    BIM AUG 22

    Vi försöker få ett syskon till vår son (född 2019).

    Det blev lite hastigt och lustigt påkommet det här med ett syskon. Vår son har/har haft nattskräck och har aldrig sovit en hel natt, förrän nu i sommar, och plötsligt kände vi att ?oj det här går ju bra, kanske ska försöka med ett syskon!? ?.så sagt och gjort! (Kanske tar vi oss vatten över huvudet, men vi vill ändå ge honom ett syskon oavsett vad).


    Men jag är lite osäker på när jag har ÄL. Vi såg iaf till att sex några dagar innan förmodad ÄL, samt samma dag i menscykeln som jag blev gravid med sonen. Hoppas på ingen mens den 16/8.

  • Oktobertjej
    sbina86 skrev 2022-08-05 11:25:23 följande:

    Hejsan.
    Hoppar in här :) Jag är snart 36 år och försöker få till en 4:a och min å sambons gemensama 2:a. Mina andra barn är 11, 10 och 16 månader.
    Har bim 20/8 och hade äl 1/8. Vi lyckades sexa 1 dag innan och 1 dag efter så hoppas att det tog sig. Detta blir vårat 2:a riktiga försök efter att jag tog ut min spiral i maj. Sist jag tog ut spiralen tog det sig på första försöket så håller mina tummar att det fungerar nu :)
    Jag har så dåligt tålamod så kommer att börja testa tidigt och har laddat med massa olika grav tester :P


    Jag vill också börja testa, trots att det inte ens gått en vecka sedan ÄL. Är i sommarstugan en vecka till, sen jäklar ska jag springa till apoteket hehehe. Kommer komma hem den 10/8, och BIM är först den 16e så kommer antagligen vara negativt men skam den som ger sig

  • Oktobertjej
    sbina86 skrev 2022-08-05 12:35:33 följande:
    Har man höga halter utav hcg så visar det ju snabbare :) Det visade för mig på äl+10 sist för mig och då var det ett tydligt streck.

    Jag testade tyvärr inte så tidigt på min förra graviditet. Minns att jag hade ÄL över julhelgen då, och vi fick bara till sexet en enda gång på hela perioden och då var det en hel vecka innan ÄL, så tänkte hoppa över bebisverkstaden den månaden. Sen fick jag mens TRODDE JAG, men en vecka senare fick jag så sjukt ont i brösten att jag testade för skojs skull och då var jag redan i vecka 4. Så vet inte hur tidigt jag skulle kunna visa på test, elle hur start HCG jag har eller så. 


    Usch det är lite farligt för mig att tänka för mycket på det här med testning känner jag. Kommer bli såå besviken när det är negativ, vilket det säkert kommer vara 

  • Oktobertjej

    Här kommer en liten uppdatering ifrån mig. Jag har BIM på torsdag. Ursäkta på förhand för att jag är TMI, men har ingen annan att dela det 
    med. Vill inte prata med min man så att han får falska förhoppninga, eller så.


    Jag har haft äggviteflytningar eller vad man ska säga i två veckor nu. Ljust vita och slemmiga, och liksom trådiga. Jag har dessutom haft som mensvärk till och från under hela perioden. De två sakerna skulle kunna tyda på en graviditet, men jag kan för allt i världen inte tro att så skulle kunna vara fallet. Jag tänker att det måste vara något annat som är knas, att jag skulle ha dubbel ägglossning den här månaden eller något?. 


    Igår fick jag en ljust rosa strimma i flytningarna. Då var jag på BIM -5. Idag på BIM -4 var det lite mer. Jag brukar inte ha långstartad mens, utan det brukar vara pang på blodbad. Men eftersom flytningarna varit så konstiga den här månaden vet jag inte vad jag ska tro. Det skulle kunna vara nidblödning, men också mensen som beter sig annorlunda den här cykeln. När jag blev gravid med sonen 2018 blödde jag ganska mycket med start samma vecka som jag skulle fått mens, så då tog det ytterligare en vecka innan jag förstod att något var i görningen. 

    Tog ett test igår morse (BIM -5) som såklart var negativt. Känner mig så dum som inte kan tänka på annat, men vad ska man göra. Någon som testat negativt så pass nära inpå mensen men som ändå varit gravid?

    Nu letar jag alla symptom jag kan hitta, jag märker ju på mig själv att jag svamlar och verkligen VILL vara gravid mer än vad symptomen säger?? Ville nog mest skriva av mig. 

  • Oktobertjej
    Klara1997 skrev 2022-08-15 14:56:01 följande:
    Hej jag kan relatera att inte ha någon att prata med.
    skulle ha mens i torsdags eller fredags men börjat blöda lite nu? så märkligt 
    gjorde ju ägglossningstest som var positivt den 3/12 hade även en liten blödning 4 dagar efter det, fast en mindre än nu, kroppen strular nu när jag så gärna vill se ett plus .
    Det är tungt så förstår dig verkligen 
    Ja, det är lite jobbigt att tänka så mycket på det själv tycker jag. Nu har vi precis börjat försöka med nr 2, så är inte så stressad ännu, men vill ändå dela mina tankar med någon (er).

    Jag hänger inte riktigt med i dina datum? När hade du ÄL?
  • Oktobertjej

    Köpte ett testa 6 dagar före-test igår. Testade nu. Och det är TVÅ streck! ?men strecket Är så svagt att det knappt fastnar på foto. Jag ser det med ögonen, men det är för svagt. Så antingen är jag en riktig låghormonare eller så har det inte klarat sig. Är alltså på BIM-2 idag 

  • Oktobertjej
    L 91 skrev 2022-08-16 09:35:25 följande:

    Vad har ni för erfarenhet av test från RFSU? de vanliga tänker jag på.. Jag har hört mycket dåligt om de testen. Negativt i söndags men jag har mått skit. Mensvärk som även gjort ont långt ner i ryggen sen typ 6/8, ordentligt illamående som gått i vågor under dagarna i ungefär en vecka och mina vanliga känningar innan mens har inte direkt funnits. Oregelbunden mens (allt från 32-37 dagar), men enligt appen jag använder mej av ska mensen börja idag (dag 33 idag). Kan såklart varit för tidigt att testa i söndags men tänker att det kanske borde funnits något svaaagt streck om det skulle vara något med tanke på mina symtom? Jag har 4 barn och testen har aldrig varit speciellt starka, men känner ändå att det borde funnits något på söndagens test.. vet egentligen inte varför jag skriver, för det är ju så enkelt att man kan köpa ett nytt test och prova igen men jag tror inte riktigt på att det skulle kunna vara positivt utan undrar mer vad ni har för erfarenhet av test från RFSU och vad ni tror med tanke på de symtom jag har... Skönt att få skriva av sej lite! 


    Jag testade mig med CB i morse, fick svagt streck. Provade med RFSU och det var negativt. Så min erfarenhet är att de inte är värda att köpa, bättre att satsa på CB direkt även om de är en tjugolapp dyrare.
  • Oktobertjej
    Cykelhjul skrev 2022-08-16 07:23:33 följande:
    Stort grattis! Hoppas allt går vägen! <3 
    Oktobertjej skrev 2022-08-16 07:14:27 följande:

    Köpte ett testa 6 dagar före-test igår. Testade nu. Och det är TVÅ streck! ?men strecket Är så svagt att det knappt fastnar på foto. Jag ser det med ögonen, men det är för svagt. Så antingen är jag en riktig låghormonare eller så har det inte klarat sig. Är alltså på BIM-2 idag 


    Grattis till dig också!  Testa om några dagar igen som är nog strecket starkare! :D 
    Tack! Ska göra det!
  • Oktobertjej

    Ursäkta att jag spammar!


    Men hade ett RFSU-test kvar, och tänkte att jag lika gärna kan testa med det med. Och där syns linjen starkare! Så nog är jag gravid alltid! Är överlycklig!

  • Oktobertjej
    L 91 skrev 2022-08-16 13:32:21 följande:
    Är det ett testa tidigt-test från RFSU? Hade du testat med ett vanligt RFSU imorse? 
    Nej, testa tidigt-test båda två. Har BIM på torsdag.
  • Oktobertjej
    L 91 skrev 2022-08-16 13:50:00 följande:
    Så imorse var det negativt och senare idag positivt? Intressant ändå! Eftersom man helst ska testa på morgonen. 
    Ja, det är därför jag inte tycker att RFSUs tester känns pålitliga. 
  • Oktobertjej

    Känner mig lite lost idag. 


    Testade positivt på testa-tidigt-test i tisdags, på BIM-2. Sen testade jag med ett likadant test  onsdags bara för att jag hade test över, det var också positivt. 


    Nu är jag på BIM+1 och testade med ett vanligt test, och det var ett knappt synbart pluss. Har jag så lågt hormon, eller har något gått snett? Borde inte strecket vara starkare nu när jag är förbi BIM? Tankarna mal i huvudet. Kanske min ÄL var senare än vad jag trodde? Vet inte hur jag ska göra nu. Avvakta och testa igen efter helgen (då borde det ha blivit starkare), eller bara tänka att jag ÄR gravid tills motsatsen ev. bevisas. Hmm Tyst 

  • Oktobertjej
    medioker skrev 2022-08-27 22:08:14 följande:
    Var bara ett spök på RFSU..tog med clearblue senast igår som var negativt tyvärr. BIM imorrn eller måndag. idag hade jag lite lite jätteljus rosa flytning då jag torkade mig..så tror tyvärr det inte tog sig denna gång. 
    Det såg inte ut som ett spökstreck! RFSU är inte kända för att vara bäst. Köp ett testa-tidigt-test. Båda mina graviditeter har börjat med rosa flytningar 
Svar på tråden BIM AUG 22