Inlägg från: Anonym (på allvar?) |Visa alla inlägg
  • Anonym (på allvar?)

Tog bort mig och la till igen snabbt

Anonym (Ångest) skrev 2022-07-09 15:54:55 följande:
    Tror vi skrivit till varandra förr. 
    Då förstår jag att du förstår mig. Är han äldre än dig?
    Nja det var vi två som skrev till varandra i tråden "Denna eviga väntan"! Postade till dig där ikväll.

Lever mig in i din sits fast mannen som fångade mitt intresse och jag aldrig varit fysiska, tyvärr får jag nog säga... Har alltså inte deltagit i en klassisk otrohetsaffär. Ändå känner jag igen beteendet (reaktion på otrygghet) överanalysera och oron i vår e-mejl kontakt. Exakt samma gällde mannen innan hans skilsmässa. I en missuppfattning sade mannen "det vore katastrofalt om vi inte kom till rätta med missförståndet - samt än värre om vi inte fick till det". 
    Mannen ifråga som jag blev kär i saknade enligt egna utsagor erfarenheter av en ömsesidig och helgjuten relation av vår sort. Ja, mannen är omkring 20 år äldre än jag. Dras vanligtvis till jämnåriga män.
  • Anonym (på allvar?)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-07-09 14:50:54 följande:

Anonym (...)
    Är inte så lätt. Varje gång han försvunnit har jag sörjt. Det har tagit tid att komma över. Sen när jag äntligen börjar andas igen är det som om han känner det på sig och dyker upp igen. Ibland blir jag så arg och vill berätta för hans unga, söta flickvän vad han håller på med, men nej jag skulle krossa henne. Och det vill jag inte. 

Upplevelsen du ger uttryck för hör ihop med situationen du befinner dig i. Om så svår i viss mån "självvald". När mannen försvunnit blir du mycket ledsen och känslan tar tid att komma över. Sen när du äntligen börjar andas igen känner killen på sig det och dyker upp på arenan på nytt. "Sabbar" på ett sätt din nyfunna känsla och din självständighet utan att erbjuda dig en fair deal = Ett riktigt genuint man_kvinna_ förhållande. Ett mönster som blir känslomässigt On/Of.

Susan Winter berör precis vad du beskriver i "The Dating Game of Hot & Cold; decoding the Phases and Patterns". Klippet på 7 minuter bör du kolla på!

Svar på tråden Tog bort mig och la till igen snabbt