• Anonym (Ångest)

Tog bort mig och la till igen snabbt

Har en relation med en upptagen man. Vi kommunicerar på Snap. Tidigt i morse vaknade jag av Snap att han hade lagt till mig som vän. Alltså måste han ha tagit bort mig i går kväll (vet han var kvar då) och sen lagt till mig igen. Varför gör man så? Just nu är han på annan ort i Sverige med sambo och vänner. Kan inte fråga han själv. Vi har en lång relation bakom oss. Får sån ångest av detta. Är enda stället vi kommunicerar på. Hur ska jag tänka? Någon som varit med om lika eller har idéer på varför?

• Svar på tråden Tog bort mig och la till igen snabbt
  • Anonym (Ångest)

Anonym (xxx) 
    Ja så kan det ha varit. Vet att det bästa är att inte vara med en upptagen man. Allt är komplicerat. Snart åker han ändå "hem" till landet han arbetar i och då kommer han fokusera på sin karriär. 

• Fjäril kär
    Anonym (Ångest) skrev 2022-07-09 14:50:54 följande:

Anonym (...)
    Är inte så lätt. Varje gång han försvunnit har jag sörjt. Det har tagit tid att komma över. Sen när jag äntligen börjar andas igen är det som om han känner det på sig och dyker upp igen. Ibland blir jag så arg och vill berätta för hans unga, söta flickvän vad han håller på med, men nej jag skulle krossa henne. Och det vill jag inte. 

Fast varför gör du det möjligt för honom att höra av sig igen? Då är det ju du som sparkar på dig själv. Varför KAN han höra av sig?
    Borde du inte bara Blocka honom helt å hållet när du väl vaknar till sans och börjat läka igen?

Varför tycker du att förtjänar att ha det så här? 
  • Anonym (Ångest)
    Fjäril kär skrev 2022-07-09 15:07:25 följande:
    Fast varför gör du det möjligt för honom att höra av sig igen? Då är det ju du som sparkar på dig själv. Varför KAN han höra av sig?
    Borde du inte bara Blocka honom helt å hållet när du väl vaknar till sans och börjat läka igen?

Varför tycker du att förtjänar att ha det så här? 
    För att han betyder för mycket för mig. Innan henne hade vi en lång kk relation. Sen kom hon in i bilden. Fast han har henne tar han kontakt med mig upprepade gånger. Min hjärna säger att jag har det bättre utan honom, men mitt hjärta förmår inte att avsluta. Egentligen är han en riktig gris då han vet hur mycket jag tycker om honom. En gris mot oss båda, tjejen och jag. Jag som person har svårt med avslut. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-07-09 14:50:54 följande:

Anonym (...)
    Är inte så lätt. Varje gång han försvunnit har jag sörjt. Det har tagit tid att komma över. Sen när jag äntligen börjar andas igen är det som om han känner det på sig och dyker upp igen. Ibland blir jag så arg och vill berätta för hans unga, söta flickvän vad han håller på med, men nej jag skulle krossa henne. Och det vill jag inte. 

Nä tro mig, jag vet! Men blocka honom!!! 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (...) skrev 2022-07-09 15:22:12 följande:
    Nä tro mig, jag vet! Men blocka honom!!! 
    Vad är din erfarenhet?
  • Anonym (...)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-07-09 15:30:59 följande:
    Vad är din erfarenhet?
    Jag har en relation, sedan flera år tillbaka, med en gift man. Allt är på hans villkor... Jag älskar honom och vill inte vara utan honom! Men vår relation gör ont stundtals, jag är aldrig prio 1, och jag önskar jag lämnat för länge sen!!! Nu är det för sent, jag är alldeles för kär. Så jag känner väl igen överanalyserandet och ångesten du beskriver, tyvärr!
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (...) skrev 2022-07-09 15:46:45 följande:
    Jag har en relation, sedan flera år tillbaka, med en gift man. Allt är på hans villkor... Jag älskar honom och vill inte vara utan honom! Men vår relation gör ont stundtals, jag är aldrig prio 1, och jag önskar jag lämnat för länge sen!!! Nu är det för sent, jag är alldeles för kär. Så jag känner väl igen överanalyserandet och ångesten du beskriver, tyvärr!
    Tror vi skrivit till varandra förr. 
    Då förstår jag att du förstår mig. Är han äldre än dig?
  • Anonym (...)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-07-09 15:54:55 följande:
    Tror vi skrivit till varandra förr. 
    Då förstår jag att du förstår mig. Är han äldre än dig?
    Jag har nog inte skrivit så mycket om det här, finns säkert många i vår sits. Vi är i ungefär samma ålder... Jag har bestämt att den här sommaren är den sista för oss, jag behöver kunna gå vidare. 
  • Anonym (Stå ut)
    Anonym (Ångest) skrev 2022-07-09 15:18:13 följande:
    För att han betyder för mycket för mig. Innan henne hade vi en lång kk relation. Sen kom hon in i bilden. Fast han har henne tar han kontakt med mig upprepade gånger. Min hjärna säger att jag har det bättre utan honom, men mitt hjärta förmår inte att avsluta. Egentligen är han en riktig gris då han vet hur mycket jag tycker om honom. En gris mot oss båda, tjejen och jag. Jag som person har svårt med avslut. 
    Då är det ju värt det, all denna väntan, om han nu betyder så mkt för dig. Eller hur?

Tycker du ska fokusera på det positiva i er relation och inte det negativa. 
  • Anonym (Ångest)
    Anonym (Stå ut) skrev 2022-07-09 16:07:29 följande:
    Då är det ju värt det, all denna väntan, om han nu betyder så mkt för dig. Eller hur?

Tycker du ska fokusera på det positiva i er relation och inte det negativa. 
    Kanske det. Men när en sån grej som hände i natt blir allt svart. Är så svårt att se positivt. Kan ju bara spekulera i varför han gjorde så. Är alltid rädd att han ska dumpa mig. Igen. 
Svar på tråden Tog bort mig och la till igen snabbt