Inlägg från: mammatill6 |Visa alla inlägg
  • mammatill6

Smart och smidigt inflations-hack

Otroligt svårt att förstå hur det kan bli billigare. Man lagar ju en middag hemma för betydligt mindre än vad en måltid på donken Kostar.

• mammatill6
    Kajkillen skrev 2022-07-09 15:58:29 följande:

Anonym: vilket nedlåtande svar. Du har ju uppenbarligen ingen som helst koll på näringslära och ej heller McDs energideklarationer. För det första blir totala kaloriintaget under 1000kcal/dag. Rena rama bantningskuren med andra ord. Dessutom får vi massor av tid till att träna. vi spelar inte lotto. Är starkt emot alla former av hadarddpel och dobbel?

Mammatill6: ja det är svårt att fatta men jag har ju uppenbart knäckt algoritmen. Vad har ni för matbudget per månad?

Tow2mater: i grund och botten ingen dum idé men vi brukar köra mcDrive.

Men förklara då hur? Är det då varsin 12 kronors brukare 3 ggr om dagen som gäller? 
  • mammatill6
    Kajkillen skrev 2022-07-09 17:48:23 följande:

Mammatill6: exakt så. Tre 12-kronorsburgare om dagen är basupplägget. då klarar man budgeten 6500kr. kan bli enformigt i längden kanske men det är enda minuset jag kan se just nu.

Hoppas innerligt detta är ett skämt. En liten hamburgare innehåller 45 g kött. Vem blir mätt på det. 3 sådana landar på 750 kal på en dag. Fattas en hel del i rekommenderat intag på det mesta.
  • mammatill6
    Kajkillen skrev 2022-07-10 21:39:55 följande:

Vaktmästaren: vi råkar bo 2min från en McD så bilresor är inte en direkt kostnad men vi kan troligen slimma budgeten genom att handla en gång per dag eller t.o.m. varannan dag.

alla verkar ha missat att vi har över tre tusen till kvar i budget för att fylla i eventuella näringsluckor. Mammatill6: alla är kanske inte lika stora matvrak här i världen som Du och din familj.

Förklara gärna hur du fyller luckorna då? Ett barn ska väl ärendet ör 3 små buegare om dagen? Mellanmål? vad fyller ni i med för att uppnå tillräckligt med kalorier, protein, vitaminer, fett och allt man behöver? 

vilken ålder har barnen? Vilken vuxen blir mätt på en 45 grams burgare? 

• mammatill6

Ni har alltså drygt 200 i budget per dag? Och det kan ni inte laga hemlagad mat för? 

Svar på tråden Smart och smidigt inflations-hack