• Anonym (Anna)

Slemmig avföring

Gick precis på toa o varit lite dålig i magen idag kom slem typ en tesked någon som haft så blev såååå rädd

• Svar på tråden Slemmig avföring
  • Anonym (H)

Ingen fara. Skulle det bli ett dagligt problem, skulle jag kolla upp det, men någon enstaka gång tror jag kan vara helt normalt

• EpicF

Fullt normalt vid förstoppning, vilket är det du har. Pröva att regelbundet håll magen igång. Eventuellt ta movicol åå morgonen under en period. Eller lactulos. Det försvinner när man återgår till normalt.

• Anonym (Anna)
    EpicF skrev 2022-07-09 19:06:47 följande:

Fullt normalt vid förstoppning, vilket är det du har. Pröva att regelbundet håll magen igång. Eventuellt ta movicol åå morgonen under en period. Eller lactulos. Det försvinner när man återgår till normalt.

Tror inte jag varit förstoppad har däremot hemorojder. Men såhär jag jag aldrig varit med om. Kom i samband med att jag bllev dålig i magen. Nån mer som haft?
  • EpicF
    Anonym (Anna) skrev 2022-07-09 19:59:34 följande:
    Tror inte jag varit förstoppad har däremot hemorojder. Men såhär jag jag aldrig varit med om. Kom i samband med att jag bllev dålig i magen. Nån mer som haft?
    Förstoppning diarré, väldigt vanligt och inte alla som förstår att man är förstoppad. Slembildning kommer av förstoppning och är varken farligt eller ovanligt. 
Svar på tråden Slemmig avföring