• Anonym (Tinderman)

Tinder

Hej! Jag behöver veta en sak gällande Tinder. Om jag betalar för att vara aktiv på Tinder, sen träffar jag någon, kan man avsluta sitt medlemskap eller fortsätter de dra automatiskt av mig varje månad? Tycker det finns intressanta människor där och jag vill chansa. Men vill inte betala pengar i onödan. Några tips av den som har erfarenhet ? 
    Tacksam för svar. 

• Svar på tråden Tinder
  • Anonym (www)

läs på tinders info!

• EpicF

Varför ens betala för tinder? Ha gratis varianten istället. 

• Anonym (S)

Låt bli arg betala så behöver du inte bekymra dig? :) 

• Anonym (Tinderman)
    EpicF skrev 2022-07-09 19:42:06 följande:

Varför ens betala för tinder? Ha gratis varianten istället. 

Kan man komma i kontakt med folk därinne utan att man behöver betala ? Vore ju toppen 
  • EpicF
    Anonym (Tinderman) skrev 2022-07-09 20:02:21 följande:
    Kan man komma i kontakt med folk därinne utan att man behöver betala ? Vore ju toppen 
    Finns en gratis variation, vet dock inte hur den fungerar. Mena  kan till viss del chatta med folk. 
  • Anonym (Tinderkärlek)

Gratisvarianten är vanligare att ha. Träffade min drömman på Tinder så det finns väldigt fina människor att träffa där. Du behöver inte betala extra för det, men vill du tex utöka sökområdet mm så kan det vara värt det. Man kan säkert avsluta abonnemanget med viss uppsägningstid. 

• Anonym (S)
    Anonym (Tinderman) skrev 2022-07-09 20:02:21 följande:

Självklart! Om du swipar förbi någon så kan du inte backa tillbaka däremot tex.
    testa gratisvarianten först. Jag betalade aldrig och tyckte att det räckte utmärkt. 

• Anonym (Tinderman)
    Anonym (S) skrev 2022-07-09 20:33:46 följande:

Självklart! Om du swipar förbi någon så kan du inte backa tillbaka däremot tex.
    testa gratisvarianten först. Jag betalade aldrig och tyckte att det räckte utmärkt. 

Väldigt bra tips. Jag tar den med mig. Tack så mycket. Hittels har jag inte pratat med någon alls och aldrig gjort det innan. 
  • EpicF

Anonym (S): man får backa tillbaka även med gratis varianten men enbart på en. 

• Anonym (S)
    EpicF skrev 2022-07-09 21:15:40 följande:

Anonym (S): man får backa tillbaka även med gratis varianten men enbart på en. 

Jasså, då är det något nytt. Det har aldrig fungerat för mig, utom vid enstaka tillfällen som reklam för att börja betala. Men har inte haft tinder på något år nu! 
  • EpicF
    Anonym (S) skrev 2022-07-09 22:33:20 följande:
    Jasså, då är det något nytt. Det har aldrig fungerat för mig, utom vid enstaka tillfällen som reklam för att börja betala. Men har inte haft tinder på något år nu! 
    Tror den funktionen på gratis varianten är ny. Var en kollega till mig som berättade. Själv har jag inte tinder längre. 
  • Anonym (Tinderman)

Huvedsaken är att man binder inte sig . Skitsamma man betalar 99 i månaden det drabbar inte en fattig, men om de dra de varje månad i ett år då är de inte alls lönt ..det jag mest vill veta. Om man kan säga upp medlemskapet så de inte dra pengar varje månad. 

• EpicF
    Anonym (Tinderman) skrev 2022-07-10 05:07:08 följande:

Huvedsaken är att man binder inte sig . Skitsamma man betalar 99 i månaden det drabbar inte en fattig, men om de dra de varje månad i ett år då är de inte alls lönt ..det jag mest vill veta. Om man kan säga upp medlemskapet så de inte dra pengar varje månad. 

Du tror inte 99kr varje månad kan drabba en fattig? Vilken planet lever du på? 
    Sedan kostar det dessutom mer än 99kr i månaden...
  • Anonym (Nja)

Nej, du kan inte säga upp ett abonnemang i förväg. Har du godkänt för ett år så kommer det fortsätta dras.
  • Anonym (F.d. Tinderanvändare)

Info finns här.
    www.help.tinder.com/hc/sv/articles/115004478903-N%C3%A4r-debiteras-jag-

"Obs: du kan när som helst avsluta din prenumeration för att undvika framtida debiteringar."

Jag tolkar det som att uppsägningstiden endast omfattar det man har betalat (månad, halvår eller år).

EpicF skrev 2022-07-10 11:24:12 följande:
    Du tror inte 99kr varje månad kan drabba en fattig? Vilken planet lever du på? 
    Sedan kostar det dessutom mer än 99kr i månaden...

I detta fall är det rätt oväsentligt egentligen. Går ju att köra med gratisvarianten om man inte har ekonomiska förutsättningar.

Priserna skiljer sig baserat på ålder vad jag kan få fram. När jag hade Tinder (ca tre år sedan) varierade priserna baserat på könstillhörighet, antalet matchningar, aktivitet med mera.

Svar på tråden Tinder