Inlägg från: Anonym (Mimmi) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mimmi)

    Definiera otrohet

    För mig är otrohet fysisk, att han knullar någon annan.
    Att sexchatta eller camma är också ett svek, men mer att likna vid att ljuga om allvarliga saker.

    Inget av det är förlåtligt för mig.

    Sen är jag mycket tolerant och absolut inte svartsjuk på något sätt. Skulle inte komma på tanken att lägga mig i vad han skriver eller till vem. Inte ens om han erbjöd mig att titta i hans mobil så skule jag göra det. Lika lite som han får titta i min.

    Litar man inte mer på varandra än att man måste ha allt transparant så är jag hellre själv.

  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Gräns) skrev 2022-07-10 11:56:42 följande:
    Gränsen går redan när du döljer något för din partner, behöver radera meddelanden eller inte skulle kunna visa eller berätta vad du gör. Alla förhållanden har ju olika vad som är ok eller inte. Men i vårt förhållande skulle otrohet börja redan att prata med någon annan bakom ryggen på den andre Eller att ens se på någon annan på det sättet du bara borde se din partner på. 
    Oj, det låter mer som ett fängelse än ett förhållande.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Hur ser ni på det) skrev 2022-07-10 12:10:42 följande:
    Om du skulle få nys om att din kille gjorde det du beskriver hur hade du då gjort?
    Jag hade tagit fram samboavtalet och påmint honom om vem som ska flytta. Sen hade jag sett till att få ut honom så fort som möjligt.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-10 12:43:19 följande:
    Står det i avtalet att han inte har rätt till ert boende då eller att du äger det helt själv, eller vad?
    Bostaden är 100% min och det är skrivet så han har inget att sätta emot. 
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-10 18:56:42 följande:
    Ja, skäms man eller inte känner att man kan vara ärlig mot sin partner så vet man att man har gjort något fel iaf.
    Eller så tillhör det en privata sfär.
    Man måste inte dela allt.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (Jag) skrev 2022-07-10 20:38:28 följande:
    Vi pratar om två helt olika saker.
    Hur framgår det menar du?
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-12 01:51:58 följande:

    Otrohet är att man haft samlag med en annan, eller i alla fall att man gjort något sexuellt (könsorganen inblandade) med honom/henne. Fysiskt, i verkligheten. Jag gillar inte att folk sitter och hittar på sina egna definitioner av ord och begrepp - för då kan vi ju till slut inte alls förstå varandra!

    I andra länder har otrohetsbegreppet till och med betydelse juridiskt, på så sätt att en otrogen part kanske inte får ut sin giftorätt, eller inte blir tilldömd det underhåll som hon vanligen skulle ha fått efter skilsmässan. Men då räcker det inte med en puss på kinden, förtroliga samtal, eller sexchatt med någon som parten inte ens kände i verkligheten... Man måste använda ord och begrepp, så att alla förstår vad som avses. 

    ...att man sedan kan känna ett styng av svartsjuka när mannen pratar förtroligt med en väninna, och kanske ger henne en puss på kinden när de skils - är en helt annan sak. 


    Du är helt inne på mitt spår.

    Otrohet är en sak, lögner och andra svek är en annan.
    Dock kan det vara nog för en separation oavsett.
  • Anonym (Mimmi)
    Robert 558 skrev 2022-07-17 13:20:54 följande:

    Otrohet är allt du inte skulle tycka det var ok om din partner gjorde det. Saker du gör i smyg. Har upplevt otrohet och det värsta är inte den fysiska biten, det är definitivt den mentala, att hon valde bort mig där och då. Ett fylleknull på en konferens är mildare än en planerad otrohet som pågått över tid, där partnern haft all tid i världen för reflektion. Den senare är otroligt svår att komma över. 


    För mig är båda oförlåtligt.
  • Anonym (Mimmi)
    Robert 558 skrev 2022-07-18 09:27:30 följande:
    Så tänkte jag också, tills det hände. 
    Alla är vi olika.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (....) skrev 2022-07-18 14:34:29 följande:

    För mig är otrohet om jag, eller min partner, skulle göra något med någon annan som vi inte kan prata om med varandra! Texta, umgås, långa telefonsamtal, onlinesex definitivt, skicka bilder... Till och med att luncha med en och samma kollega dagligen om man känner att man inte kan nämna det hemma! Man måste inte berätta allt, men om det kommer upp ska man inte behöva ljuga!


    Att luncha med en kollega?
    Tack och lov att jag inte är tillsammans med dig.

    Den enda anledningen jag kan komma på för att inte berätta om detta är för att ens partner är sjukligt svartsjuk.
  • Anonym (Mimmi)
    Anonym (....) skrev 2022-07-19 00:43:03 följande:
    Om man inte kan nämna det hemma, skrev jag. Jag skrev dessutom att man inte behöver berätta allt, men kommer det upp ska man inte behöva ljuga om det.
    Tack och lov att jag inte är tillsammans med dig som läser mellan raderna på det ssättet.
    Om man inte kan nämna det hemma så har man en svartsjuk sambo. Precis som jag skrev.

    Sen ser jag att du inte vet vad det betyder att "läsa mellan raderna", lite underhållande i sig.
Svar på tråden Definiera otrohet