Inlägg från: Anonym (Jag) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Jag)

Definiera otrohet

Otrohet är för mig fysisk men det som kallas mental otrohet där man chattar på ett romantiskt eller sexuellt plan med andra är inte heller ok.

• Anonym (Jag)
    Anonym (Hur ser ni på det) skrev 2022-07-10 12:13:52 följande:

Som vanligt går det bara att citera ibland. Suck.
    Har lika syn som ni som skriver. Dock är det svårt. Om personen killen chattar med eller är fysisk med är ett gammalt ex eller kk är det värre?

Känslomässigt lär det vara värre för partnerns del men det gör ingen skillnad i grad av otrohet om man säger så. Jag tror det känns värre eftersom det är någon man själv antagligen känner till lite grann och trott att partnern lämnat bakom sig.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-07-10 12:30:10 följande:
    Jag hade tagit fram samboavtalet och påmint honom om vem som ska flytta. Sen hade jag sett till att få ut honom så fort som möjligt.
    Står det i avtalet att han inte har rätt till ert boende då eller att du äger det helt själv, eller vad?
  • Anonym (Jag)
    Anonym (A.) skrev 2022-07-10 18:44:44 följande:

För mig är otrohet allt som jag inte vågar berätta för min partner. När jag inte kan dela saker med min partner som jag kan dela med andra så är det en form av otrohet, i mina ögon.

Ja, skäms man eller inte känner att man kan vara ärlig mot sin partner så vet man att man har gjort något fel iaf.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-07-10 20:03:49 följande:
    Eller så tillhör det en privata sfär.
    Man måste inte dela allt.
    Vi pratar om två helt olika saker.
  • Anonym (Jag)
    Anonym (Mimmi) skrev 2022-07-11 04:54:55 följande:
    Hur framgår det menar du?
    Därför att jag pratar om den egna känslan och inte om man måste dela allt med en partner eller inte.
Svar på tråden Definiera otrohet