Min fru vill inte flytta
Hej,
Jag är så trött på allt som heter Sverige. Skatterna är skyhöga, dom flesta samhällsyrken fungerar riktigt dåligt såsom polis, förskola skola, sjukvård.
Politiken är en katastrof, så illa att det enligt mig inte finns någon vettig att rösta på. Vi arbetar bort hela livet.
Allting är rutin och året löper på där nästan alla dagar ser likadana ut.
Utöver det så är det ekonomin. Man tänker på ekonomi varje dag. Flera gånger. Måste träna pengar. Måste köpa saker. Försöka handla när det är rabatter. Man är så jävla besatt av att tänka på ekonomin.
Jag och min fru har 2 barn. Vi har bra jobb, hus, bil och egentligt allt vi önskar när det gäller saker. Vi tjänar bra och har inga såna bekymmer. Och utöver allt detta så är det tempot och vädret som stör mig. Vi jobbar ett helt år för att leva i en månad. Allt är rutin. Och under månaden man ska leva så finns det inte heller några garantier med vädret.
Men Utöver det är jag riktigt trött.
Jag är helt inställd på att en flytt till spanien ska ske. Jag har vänner där nere som är beredda att hjälpa till vid en flytt. Jobb vet jag också att jag kan lösa. Och fan vad jag vill flytta.
Men min fru vill inte. Jag vet att hon också är trött på det här. Och orsaken till att hon inte vill är att vi inte har någon familj där nere. Hon har sagt att det låter lockande. Men att hon inte vill. Och jag är helt säker på att jag inte vill leva hela mitt liv i Sverige.
Jag vet inte riktigt hur jag ska gå tillväga för att övertala henne. Och det känns som att jag blir deppigare för varje dag. Jag är t o m rädd att jag med tiden kommer utveckla ett litet hat för henne om vi blir kvar här. Och jag är absolut inte beredd att lämna för att flytta då vi tillsammans är helt underbart... vet inte riktigt vad jag ska göra. Finns det något sätt att få henne med på tåget?
Vet att det egentligen inte finns några bra svar. Vill mest skriva av mig.