Anonym (anna) skrev 2022-07-12 10:17:17 följande:
Fyller på med lite tankar här igen. :)
Jo men, vi har ju mycket mer ihop än bara sex. Generellt utgår jag från att överdrifter sällan leder någonvart, så om jag skulle ta diskussionen med anklagelsen "du har mig bara till sex" skulle det inte funka. Däremot kan man ju få känslan av att det är på ena eller andra sättet. "Du bryr dig aaaldrig om mig! Du hatar mig!" skrikgråter hans barn när de inte får Slush. Det kan de ju känna, men är det sant?
Samma med mig: jag kan ju känna att "du har mig bara till sex!" - men skillnaden mot döttrarna är att jag är vuxen och analytisk, inte känslostyrd på samma sätt. Jag försöker vara noggrann och gå på fakta.
Aktar mig för att fara ut med svepande anklagelser, aldrig/alltid-prat osv.
Så: Det finns massor av bra saker i vårt förhållande, men det jag tog upp finns där också. Det har hänt och det är skitkasst. Och jag måste hitta en lösning.
Kan du inte säga till honom att du är väldigt besviken på honom, då han gång på gång visar att han inte kan vara en närvarande, kärleksfull och ansvarsfull förälder och samtidigt en närvarande kärleksfull partner. Det går att kombinera. Att hans agerande, att inte kunna hantera sina barns känsloutbrott på ett vuxet sätt, gör dig väldigt besviken.
Att detta gör att du har börjat att fundera på att lämna relationen, eftersom du mår så dåligt av att se den dysfunktionella relation han har med sina barn