totalt ojämlikt
Håller tummarna för er att ni snart kan få komma in till familjerådgivning, det finns endel privata alternativ också men de kostar
Min spontana tanke när jag läser igenom dina inlägg är två..dels att din sambo lider av dåligt samvete gentemot sina barn, att han på något sätt mer eller mindre undermedvetet försöker kompensera sina barn för hur de har det hos mamman, att han valt att skilja sig från henne o vilka konsekvenser det gett för barnen…om hon haft alkoholproblem länge, att han hänger kvar i ett medberoende
Att hela tiden försöka vända det till att saker är ditt felkan vara en försvarsmekanism för att han innerst inne vet att han gör fel men det är den lättare utvägen
och dels fastnade jag för att du skrev att mamman har ADHD…det är en ärftlig diagnos, och exemplet på döttrarnas meltdown över en sen slusch är ett ganska typiskt exempel på hur ett barn med en Npf- diagnos kan reagera i situationer när saker inte blir som planerat/ de i sitt huvud planerat att något ska ske…även sättet att omedelbart blocka / se saker i enbart svart eller vitt är tecken på att en npf- diagnos kan finnas…
Framför allt tjejer med Npf- diagnoser klara av att mörka dessa ganska länge men ofta till priset av ett dåligt psykiskt mående - depression och självskadebeteende är tyvärr allt för vanligt och ofta orsaken till att dessa tjej övh får sin diagnos ..de kommer in till vården pga måendet o då om de har tur upptäcks den andra problematiken och en utredning kan göras..