totalt ojämlikt
Hej,
Ska ärligt säga att jag inte läst alla inlägg utan har skummat. Jag lever i en relation med egna barn, min sambos barn samt gemensamma så jag har en del erfarenhet av krångliga ex, bytesschema etc. Har levt i denna relation i 8 år. Jag skulle aldrig någonsin stå ut om min man prioriterade som din. Jag skulle aldrig accepterat ett ex med den typen av inflytande på ERT liv. Självklart inflytande över hennes barn men inte över ER tid och ERA planer. Det är din man som inte sätter gränser. Det finns ingen anledning till att exet skulle göra det, alltså jag menar, det är ju på plus för henne så länge hon har möjlighet att styra situationen som hon uppenbarligen gör.
Jag har 100% empati och förståelse för att ni säkert har en massa bra saker i ett förhållande också. Sådant som inte beskriv här. Du verkar också var en analytisk person som tänkt igenom mellanmänskliga samspel och psykologin i detta mycket. i slutändan handlar det nog om DINA gränser och vad du prioriterar. Står du ut med att vara kvinna nummer två pga av allt vad det nu är med historia och barn etc etc eller är det en deal breaker för dig? Jag hade inte stannat kvar utifrån hur du beskriver hur ni har det. Men det är ju jag givet mina prioriteringar. Jag hade ställt absoluta ultimatum givet olika situationer och lämnat om det inte respekterade. tror att du måste fundera över var dina gränser går och stå upp för det. det finns nog en överhängande risk att detta slutar med många ?förlorade? år och att du bara blir bitter i slutändan annars.
lycka till i en mycket svår situation.