• smc

Hjälp!! Vad gör jag nu?

Jag blev utkastad från vårt hem med 5 barn, jag hade inte gjort något fel, det var ägaren till huset som betedde sig vidrigt. 
    Bodde på billiga vandrarhem och i tält i det tre veckor ( kallade det semester för att avdramatisera det för barnen) och fick tag i en bostad tillslut. Men varenda krona har gått till boende under tiden, jag bad Soc om akutpengar men de sa nej då jag fått flera swishar. Ja det har jag, men jag har fått betala massor för tak över huvudet mm, har ändå försökt komma så billigt undan som möjligt...men nu i nya bostaden är det tomt, jag har ju börjat om med tomma skåp... 
    Jag måste ha mat nu...eller barnen måste ha mat iaf! Kyrkan? Har hört om det, men vad säger man? Går det fort? Jag har panik! 

• Svar på tråden Hjälp!! Vad gör jag nu?
  • Anonym (a)

Kolla facebookgrupper som ger hjälp.
    Kyrkan har jag ingen erfarenhet av, men det är väl bara att fråga.

• Anonym (a)

Soc skall väl dessutom kunna hjälpa till med mat, tex kuponger eller så vad gäller barnen om du kan visa att du inte har pengar.

• Anonym (e)

Kyrkan, kan variera vad de kan erbjuda. Giving people!

• Anonym (Swish)

Det finns facebook-grupper som heter typ swish-akuten osv. Där kan man låna pengar i en månad typ.

• Guldnovan

Ring runt till olika kyrkor. Det finns utlämning av mat på många ställen. 

• smc

Jag trodde det med, men de sa jag låg över normen pga swishar. Sen att jag betalat så mycket under tiden verkade inte spela nån roll. 

• smc

Tack, ska kolla det! Jag har verkligen inte ens en makaron hemma nu så börjar känna mig rätt värdelös som förälder.... 

• SaraL77

Ägaren kan inte bara kasta ut er? Eller har du hyrt svart?

• smc

Nej, egentligen kunde han inte det, men han blev väldigt hotfull så jag valde att gå därifrån för ville inte att barnen skulle hamna i en sån situation som han lovade skulle bli. 
    Jag hade betalt allt jag skulle osv, så även Hyresgästföreningen sa att jag hade allt rätt mm. 

• Anonym (a)
    smc skrev 2022-07-12 13:42:40 följande:
    Jag trodde det med, men de sa jag låg över normen pga swishar. Sen att jag betalat så mycket under tiden verkade inte spela nån roll. 
    Du ligger väl över normen för bidrag just nu (kan sökas om någon månad igen), men inte för akuta matpengar om ni inte har något. Gå dit med barnen och tomt kontoutdrag och be att få tala med flera handläggare om den första inte kan sitt jobb.
Svar på tråden Hjälp!! Vad gör jag nu?