• Wed 13 Jul 2022 19:22
    1096 visningar
    7 svar
    7
    1096

    Hjälp att hitta en barnfilm

    Min dotter letar efter en film som hon sett när hon var liten, 2010-2016 ca. 


    Den handlar om en prinsess som lever ensam med sin pappa kungen, och de var olyckliga, tillsammans med hela resten av kungariket. Drottningen fanns inte med i bilden, osäkert om hon kanske dött, isf var det därför de överlevande var olyckliga. Osäkert som sagt.

    Det viktigaste att hänga upp historien på är att den slutade med att en grupp människor hittar en labyrint (kanske av infrysta minnen) som var frusen, i slutet av labyrinten fanns en frusen dockteater som de tinade upp och som påminde kungen om hans barndom och att han kunde vara lycklig.

    Om någon har en teori så släng fram det, även om ni tror det är fel. Vi är inte säkra på detaljerna, så om ni har något minsta likt så uppskattas det!

  • Svar på tråden Hjälp att hitta en barnfilm
  • Anonym (....)
    Wed 13 Jul 2022 19:25
    #1
  • Anonym (aaa)
    Wed 13 Jul 2022 20:10
    #2

    Är det tecknad film?
    Pratade de svenska eller engelska? 

  • Wed 13 Jul 2022 20:16
    #3

    Inte lilla prinsessan, mer för större barn, men tack för förslaget. Antingen tacklad eller datoranimerad, inte spelfilm. Vi gissar att den är dubbad till svenska, men inte 100%

  • Wed 13 Jul 2022 20:17
    #4

    *tecknad skulle det stå, inte tacklad.

  • Wed 13 Jul 2022 21:34
    #5

    Jag känner inte alls igen handlingen. Jag googlade och hittade en film från 2006 som heter Pans labyrint. Men den flickan lever med sin mamma och styvfar, och labyrinten är inte frusen utan igenvuxen. Tvivlar på att det är den ni letar efter, men ville nämna den ändå.

    sv.wikipedia.org/wiki/Pans_labyrint

  • Wed 13 Jul 2022 21:43
    #6

    Antar att det är filmen Labyrinth från 1986. Googlade, har varken sett den eller hört om den tidigare. Tydligen är Dawid Bowie med i den

  • Anonym (aaa)
    Wed 13 Jul 2022 21:53
    #7
    Plupp73 skrev 2022-07-13 21:43:42 följande:

    Antar att det är filmen Labyrinth från 1986. Googlade, har varken sett den eller hört om den tidigare. Tydligen är Dawid Bowie med i den


    Den är det ju riktiga människor som spelar i. Dessutom hade de garanterat kommit ihåg om de sett Bowie. 
Svar på tråden Hjälp att hitta en barnfilm