• Nalle Puh77

Omega 3 kapslar från "Fritt Flyt"... någon?

Hejsan

Undrar om det finns någon som äter omega 3 kapslar från Fritt Flyt?
    Har läst att en del tabletter ska man inte äta som gravid pga något i innehållet som finns eller inte finns... kommer inte ihåg vilket.

Men jag fick svaret från Fritt Flyt att deras kunde man dock äta som gravid, men jag vet inte om jag vågar.

Så därför undrar jag om det finns någon annan som äter dessa tabletter.
    Eller om det finns någon som hört något om tabletterna?

Kram Puh v 13

• Svar på tråden Omega 3 kapslar från "Fritt Flyt"... någon?
  • hokas

jag äter dom!
    åt dom inte första 20 veckorna- tänkte att bebisen utvecklade massa mekanik och delar då.
    men nu när det är hjärnan som ska växa å bli smart tror jag att omega 3 är bra. har själv adhd och vet att omega 3 är bra för oss med såna specialiteter! ;)
    dessutom är det bra att tanka omega 3 för mamman- det hjälper mot förlossningsdepressioner.
    med andra ord, jag litade på vad dom sa på kundtjänst, med liten modifikation i början av graven!

• Nalle Puh77

Ok, kul att höra att det finns någon som äter dom...

Nån mer....?

• Dimisi

Jag äter dem. Fast jag äter bara en kapsel om dagen. Man känner den där äckliga smaken när man rapar, tycker jag.

• Mindra

Jag ska börja äta dom nu. Jag frågade min barnmorska om det var ok, och hon sa att det var ingen fara... Jag gillar verkligen inte fisk, så nånting måste man ju göra för att få i sig de bra grejerna ...

• Jess25

Ja jag äter också dem!!!! Är ju jättebra både för mamma och foster!!!

• Nalle Puh77

Testar att puffa igen....

• Nieves

Äter en kapsel om dan fast det står på burken att det inte kan rekommenderas för gravida (eller nåt). Tror inte det är farligt, eller att man bara "inte kan rekommendera" eftersom man inte har testat så noga. Fisk är väl bra, eller hur, fast i tablettform... nån som vet mer?

Svar på tråden Omega 3 kapslar från "Fritt Flyt"... någon?