• queenofhongos

    Vem är pappan?

    Hej allihop! 


    Första gången för mig här på familjeliv.

    Jag hoppas att någon där ute skulle kunna hjälpa mig lite. 


    Det är så att jag är gravid. Jag testade positivt den 9:e Juli. Strecket på testet var synligt men ändå relativt svagt. Jag tog den 1:a Juli också ett gravtest som då visade negativt. Jag satt och stirrade på testet en bra stund då sista dagen på min förra mens var 31:a Maj, men jag tyckte mig inte se något. Kanske något så otroligt svagt så att det skulle kunna ha varit ett streck som "lyst igenom" om ni förstår. Men alltså verkligen inte synligt. Inte ett svagt streck ens. Jag blev då lättad över att det var negativt. Men mensen kom ju aldrig.

    Jag har haft 4 sexpartners sedan min senaste mens. Ingen med kondom, jag vet dumt, men endast en som kommit i mig. Och har försökt räkna på dag så hjärnan skrynklas ihop och är nog rätt säker på att det var runt den 20:e Juni. 


    Den 7:e Juni hade jag oskyddat sex och det tog säkert 30sek- 1 minut innan han kom efter han dragit ut. 
    Den 10:e Juni hade jag oskyddat och han drog ut och kom mer eller mindre direkt efteråt. 
    20:e Juni hade jag oskyddat sex och han kom i mig, väldigt mycket och länge och hade honom i mig en bra mysstund efteråt.
    25:e Juni hade jag oskyddat sex med en som var full och knappt kunde hålla den uppe. Alltså ingen ejakulation alls. 


    Ovanstående är alla datum och de olika tillfällena som jag haft sex. 
    Vill tillägga att min senaste mens kom på den 45:e dagen i menscykeln, alltså mer än två veckor senare än min normala cykel, som däremot enellanåt är ganska oregelbunden. Men har en lång cykel generellt. Ca 31-34 dagar

    Vad tror ni? Hjälp mig beräkna, även fast man såklart inte kan helt, utifrån situationer och datum. vill ha er hjälp ??

  • Svar på tråden Vem är pappan?
  • Hotelliggaren

    Bry dig inte om folks om gnäller. Snubbarna tog samma risk som du så det är väl hugget som stucket. Och du skrev ju redan i starten att du fattar att det var dumt. 

  • Anonym (Oviktigt)
    queenofhongos skrev 2022-07-15 19:20:59 följande:

    Folk som tycker att de får ut någonting av att försöka läxa upp mig genom att påpeka saker jag SJÄLVKLART redan tänkt på och förstår själv, som tex. STDs, hälsa osv kan avstå från att kommentera i detta forum. 


    Jag är inte ett dugg intresserad av era åsikter om min livsstil, dömer mig själv redan nog som det är.

    Jag ville bara se om det fanns folk där ute som visste mer än mig, kring datum, sannolikheter osv eftersom att jag inte är så insatt själv.

    Lutar åt abort kan tilläggas. 


    Då spelar det ju ingen roll. Bm kommer be dig lämna alla upplysningar om partners om du väljer att behålla. 
    Ta inte åt dig av skiten, massor med folk har sex med flera och kondom använder verkligen  inte alla.
  • Anonym (Tyvärr)
    queenofhongos skrev 2022-07-15 19:15:22 följande:

    Kan man göra tester först när barnet är fött?


    Klart man kan men varför vänta?? Bättre att göra det nu så att rätt pappa hinner vänja sig vid tanken och kanske vara lite delaktig. Dessutom känns det lite stressigare iom att du behöver ange en pappa till barnet efter födseln.
  • Anonym (Tyvärr)
    queenofhongos skrev 2022-07-15 19:20:59 följande:

    Folk som tycker att de får ut någonting av att försöka läxa upp mig genom att påpeka saker jag SJÄLVKLART redan tänkt på och förstår själv, som tex. STDs, hälsa osv kan avstå från att kommentera i detta forum. 


    Jag är inte ett dugg intresserad av era åsikter om min livsstil, dömer mig själv redan nog som det är.

    Jag ville bara se om det fanns folk där ute som visste mer än mig, kring datum, sannolikheter osv eftersom att jag inte är så insatt själv.

    Lutar åt abort kan tilläggas. 


    Ja abort kan vara att rekommendera.
  • Anonym (Hur)

    Tycker du ska tänka efter vem du vill ska vara pappa, vem som passar bäst och sedan uppge det sedan. Skit i om det stämmer Tungan ute

  • Anonym (Tyvärr)
    Anonym (Hur) skrev 2022-07-15 20:54:49 följande:

    Tycker du ska tänka efter vem du vill ska vara pappa, vem som passar bäst och sedan uppge det sedan. Skit i om det stämmer Tungan ute


    Jättesmart. Och en dag uppdagas det att det var fel pappa och hela livet rasar för barnet, och den som trodde han var pappa, och så ska man leta upp rätt pappa, kanske flera år i efterhand. Underhåll som utbetalats felaktigt, släktingar som antagligen glatt sig åt barnet och som hen har kopplingar till och då antagligen måste släppa. Jo men det var väl.... mest jävligt egoistiskt och korttänkt.
  • Anonym (Hur)
    Anonym (Tyvärr) skrev 2022-07-15 20:57:51 följande:
    Jättesmart. Och en dag uppdagas det att det var fel pappa och hela livet rasar för barnet, och den som trodde han var pappa, och så ska man leta upp rätt pappa, kanske flera år i efterhand. Underhåll som utbetalats felaktigt, släktingar som antagligen glatt sig åt barnet och som hen har kopplingar till och då antagligen måste släppa. Jo men det var väl.... mest jävligt egoistiskt och korttänkt.
    Jamen, korttänkt är väl trådens hela innehåll, sedan kanske jag inte var jätteseriös, lite ironi å så. Men bra svar Drömmer
  • Anonym (U)
    queenofhongos skrev 2022-07-15 18:22:45 följande:
    Vem är pappan?

    Hej allihop! 


    Första gången för mig här på familjeliv.

    Jag hoppas att någon där ute skulle kunna hjälpa mig lite. 


    Det är så att jag är gravid. Jag testade positivt den 9:e Juli. Strecket på testet var synligt men ändå relativt svagt. Jag tog den 1:a Juli också ett gravtest som då visade negativt. Jag satt och stirrade på testet en bra stund då sista dagen på min förra mens var 31:a Maj, men jag tyckte mig inte se något. Kanske något så otroligt svagt så att det skulle kunna ha varit ett streck som "lyst igenom" om ni förstår. Men alltså verkligen inte synligt. Inte ett svagt streck ens. Jag blev då lättad över att det var negativt. Men mensen kom ju aldrig.

    Jag har haft 4 sexpartners sedan min senaste mens. Ingen med kondom, jag vet dumt, men endast en som kommit i mig. Och har försökt räkna på dag så hjärnan skrynklas ihop och är nog rätt säker på att det var runt den 20:e Juni. 


    Den 7:e Juni hade jag oskyddat sex och det tog säkert 30sek- 1 minut innan han kom efter han dragit ut. 
    Den 10:e Juni hade jag oskyddat och han drog ut och kom mer eller mindre direkt efteråt. 
    20:e Juni hade jag oskyddat sex och han kom i mig, väldigt mycket och länge och hade honom i mig en bra mysstund efteråt.
    25:e Juni hade jag oskyddat sex med en som var full och knappt kunde hålla den uppe. Alltså ingen ejakulation alls. 


    Ovanstående är alla datum och de olika tillfällena som jag haft sex. 
    Vill tillägga att min senaste mens kom på den 45:e dagen i menscykeln, alltså mer än två veckor senare än min normala cykel, som däremot enellanåt är ganska oregelbunden. Men har en lång cykel generellt. Ca 31-34 dagar

    Vad tror ni? Hjälp mig beräkna, även fast man såklart inte kan helt, utifrån situationer och datum. vill ha er hjälp ??


    Ignorera alla som påpekar dina val och svara bara på alla som faktiskt svarar på dina funderingar. Folk har så mycket åsikter så man blir tokig?. Och dessutom är det 4 män inblandade som varit minst lika oansvariga.

    Generellt sett brukar man väl kunna få ett positivt graviditetstest mellan 9-14 dagar efter ägglossning. Men det varierar och vissa får inte utslag på stickorna förrän senare, men av den anledningen skulle jag gissa att 20/25 juni-liggen är de troligaste kandidaterna. Och som någon annan nämnde så utgår man från första dagen på din senaste mens, men om du inte har regelbunden mens så kan du inte heller förutspå när du haft ägglossning.

    Känner du inte av din ägglossning över huvud taget? De flesta gör ju inte det om man inte är väldigt medveten om sin kropps signaler, men jag får alltid fertilt sekret (vilket är som extremt slemmiga långa klumpar/trådar som kommer ut från underlivet som man kan ?leka? med som slime ungefär, liknar inte alls vanliga flytningar som hamnar i trosorna). Har du lagt märke till om du fått sånt sekret och isåfall vid vilket datum ungefär? 


    Av alla runtom mig som har använt sig av avbrutet samlag (under flera års tid) så har INGEN blivit gravid, och då vet jag ändå några stycken som använt denna metod. Jag tror man ska ha extrem otur om man blir gravid av ett avbrutet samlag, men det händer ju vissa absolut. Kanske att vissa mäns försats alltid innehåller lite spermier till skillnad från hos andra män. Jag har själv inte blivit gravid av försats och inte heller mina vänner, och när vi väl försökt bli gravida (och låtit satsen hamna inuti) så har det tagit sig i princip på första försöket för alla = de tidigare avbrutna samlagen har alltså fyllt sin funktion.

    Av dessa anledningar tippar jag på att killen du låg med den 20 juni är den troliga pappan. Det betyder ju inte att du hade ÄL just den 20 juni, sperman kan leva kvar i livmodern i 5 dagar isch, så ägglossningen kan ha varit senare än 20 juni.

    Men säg att ägglossningen var den 21 juni, då var ditt första test den 1 juli 10 dagar efter ägglossning, och då är det inte alls säkert att man får ett streck men det finns en liten möjlighet att man skulle få en antydan till streck på testet då.

  • Anonym (B)

    Sista dagen på senaste mensen var alltså 31 maj.

    Med en ?vanlig? cykel så skulle du då ha ägglossning den 14 juni. Då är det troligast att killen du låg med 10 juni skulle vara pappan. 


    Med din senaste cykel på 31-34 dagar så skulle du ha haft ägglossning 17-20 juni. Alltså skedde ägglossningen 17-19 juni är det troligt att det är killen du låg med den 10 juni som är pappan om du blev gravid då (men sperma brukar inte sparas så länge som 7-10 dagar och vänta på ägget men kan säkert ske). Och den 20 juni finns också en chans att det är killen du låg med den 20 juni som är pappan. 


    Omöjligt att säga. Det är 50-50 mellan killen 10 juni och killen 20 juni. Men om din ägglossning verkligen var den 20 juni så skulle jag gissa att det är killen 20 juni som är pappan men var din ägglossning 14 juni så tippar jag på killen 10 juni. 


    Tror inte det är killen 7 juni på grund av att det är lång tid från samlag till ägglossning och killen 25 juni har sannolikt missat ägglossningen. 


    Men detta är bara teorier. Du kanske fick ägglossning 10-13 juni istället. 

Svar på tråden Vem är pappan?