Inlägg från: Anonym (-) |Visa alla inlägg
  • Anonym (-)
    Anonym (mamma) skrev 2022-07-16 10:22:52 följande:
    Bilolycka borde väl räknas som olycksfall och täckas av skolans försäkring? sen är säkert  beloppet lägre än en privat men man är väl inte oförsäkrad?
    Här gäller den enbart under skoltid, så nej. Gäller den på fritiden så vet jag inte exakt vad som gäller. Är beloppen lika höga? Är det samma typ av utbetalning? (en summa kontra längre utbetalning?) Det handlar ju om en skada som påverkar resten av livet.. 
  • Anonym (-)
    Anonym (mamma) skrev 2022-07-16 10:22:52 följande:
    Bilolycka borde väl räknas som olycksfall och täckas av skolans försäkring? sen är säkert  beloppet lägre än en privat men man är väl inte oförsäkrad?
    En sak till: Du bör ta reda på vad som faktiskt gäller innan du väljer att gå fullt på skolans försäkring. "sen är säkert beloppet lägre" tyder på att du faktiskt inte vet vad barnet har rätt till vid en olycka. Det känns inte helt klokt att lägga all tillförlit till den försäkringen då. 
  • Anonym (-)
    Anonym (mamma) skrev 2022-07-16 11:01:30 följande:
    Jag har inte stenkoll på vad barnen har rätt till med nuvarande försäkring heller. Hur många har det? Dom flesta bara betalar och sen kollar man detaljerna när det blir aktuellt. Men visst, jag skulle gärna vet mer vad som gäller med skolans försäkring. Jag försöker läsa på men en del information saknas. 
    Skillnaden är att om man har både barnförsäkring och försäkring via skolan så har man gjort det man själv kan. När man väl valde barnförsäkring så kollade man antagligen upp och jämförde olika för att försöka få den med bäst villkor till ett passande pris, så gjorde i alla fall vi. Gör man ett aktivt val att välja bort något bör man då kolla upp vad det är man väljer bort och vad det är man lägger all sin trygghet i. 
Svar på tråden säga upp barnförsäkring