Inlägg från: Anonym (....) |Visa alla inlägg
  • Anonym (....)

säga upp barnförsäkring

Kommunens försäkring gäller enbart under förskola/skola/fritids-tiden. Inte tiden hemma och inte på helger. 

• Anonym (....)
    Anonym (Anonym man) skrev 2022-07-15 23:58:33 följande:
    Tror dessutom att kommunens försäkring endast avser olycksfall, och det som drabbar barn är bara 20 procent olyckor, de andra 80 är sjukdom 
    Stämmer det. 
  • Anonym (....)
    Anonym (nej) skrev 2022-07-16 07:51:53 följande:

Nej har inte heller. Det finns högkostnadsskydd och bidrag om man blir invalid. Det verkar vara tabu att inte ha undrar hur vanligt det är.

Bidraget man får om man skulle bli handikappad och inte kunna jobba är litet och med en försäkring frå man lit guldkant på tillvaro. Och dessutom går inte alla mediciner på högkostnadsskyddet. 
  • Anonym (....)

Ts, du anser att det är smartare att vara utan barnföräskring/försäkring? Är du helt på riktigt? 

Tycker helt ärligt synd om dina barn. 

• Anonym (....)
    Anonym (mamma) skrev 2022-07-16 10:22:52 följande:
    Bilolycka borde väl räknas som olycksfall och täckas av skolans försäkring? sen är säkert  beloppet lägre än en privat men man är väl inte oförsäkrad?
    Nej, det gör det inte. 
  • Anonym (....)
    Tow2Mater skrev 2022-07-16 13:03:34 följande:
    Nej, det sa du inte, du sa Det är inte som i USA där man måste betala vården ur egen ficka.

Man måste enligt lag ha sjukvårdsförsäkring i USA ja. Och sen finns olika alternativ i form av privata forsäkringar, via arbetsgivare, via Medicare, via Medicaid, etc etc. Akut vård får man även utan forsäkring dock.
    Och ändå så har inte alla sjukvårdsförsäkring i USA. 
  • Anonym (....)
    Anonym (mamma) skrev 2022-07-16 14:10:16 följande:
    Jag tror aldrig att jag själv haft nån barnförsäkring som barn och jag har aldrig haft nån sjuk eller olycksfallsförsäkring som vuxen. Hur länge betalar ni försäkring till era barn och när får som välja själva om dom vill ha eller inte?

Min äldstas pappa vägrar betala och barnet säger att hen inte vill ha, så jag får betala den själv. Vet inte hur länge jag ska göra det. 
    Tills barnet är vuxet och har flyttat hemifrån. 
Svar på tråden säga upp barnförsäkring