Inlägg från: Anonym (Casanova) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Casanova)

min man har försökt vara otrogen

Jag är typen som är otrogen. Har även "åkt dit" på ett spektakulärt sätt.

Nu är jag singel. Har i sak inga problem att ragga tjejer. På senare år så har jag dock märkt att jag börjat tröttna.

Dragplåstret för mig var spänning och förbjuden frukt. Handlade aldrig om kärlek.

Vad som kan få en att sluta? Ja... Om han verkligen älskar dig så kan han absolut ha slutat. Det är fullt möjligt att göra. Särskilt som att det är hyfsat svårt att nå fram genom "bruset" på nätet som kille. Är han blyg och kroppsligt lite sliten så blir det inte enklare. Har han aldrig lyckats så kan han säkert ha tröttnat. Att du sen kom på honom kan ju ha snabbat på något han redan tänkt.

Sätt att dölja:
    -Surfa privat läge
    -Extra telefon
    -Sköt kontakterna via mejl enbart.
    -Avinstallera appar efter du använt dem.

Rent allmänt så undvek jag telefonkontakt. Det var mest när jag raggade irl som jag lämnade ut telefonnummer. Och ibland när någon frågade. Då till min extra telefon.

Mitt rörelsemönster hade helt klart avslöjat mig. Är det så att du spanar på vart han är och det inte visar på något konstigt så tror jag i vart fall inte att han träffar någon.

Största problemet är tiden. Du måste ju träffa dina kontakter på tider utanför jobbet. De flesta fruar ringer och frågar "vart tog du vägen" om du är borta onormalt länge.

• Anonym (Casanova)
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 09:32:32 följande:
    Vadå för spektakulärt sätt?
    Det är sökbart på nätet. Så inget jag kan skriva om här. Blev smygfotograferad i fel sammanhang bland annat.

Jag kommer att få en tid i skärselden för mitt leverne. Den saken är säker.
  • Anonym (Casanova)
    molly50 skrev 2022-08-29 10:47:13 följande:
    Det kanske är du som borde gå vidare och försöka söka hjälp istället för att skapa trådar här?
    Vad tror du att du ska få för hjälp här som du inte har fått tidigare?
    Att skriva här kan ju vara ett sätt att bearbeta och förstå?

Är syftet med ett inlägg du skriver enbart att trycka ner och vara elak mot en människa som uppenbart mår dålig över något... Då tycker jag att du med fördel kan låta bli att skriva klart det inlägget.
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 10:57:13 följande:
    Nu tror jag ju att just Molly är den sista som menar att vara elak och trycka ner, men vissa andra i tråden däremot... i vilket fall fattar jag inte varför man inte bara kan låta TS vara ifred då och läsa någon annan tråd, om man nu är så trött på hennes trådar...
    Tja... Säker på din sak? Tycker att hon verkar gå "all in" på just den saken just nu!

Håller med, du behöver inte skriva om du inte har något vettigt att skriva.

TS oro är relevant. Hur litat man på någon som försökt vara otrogen? Hur vet man att personen slutat? Det är ingen självklart fråga faktiskt...
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (jag) skrev 2022-08-29 12:13:59 följande:
    Om en person startar flera trådar om exakt samma problem så betyder det oftast att person har svårt att ta till sig det det som sägs och startar upp en ny tråd för att se om hen får bättre svar denna gång... dvs det personen söker är inte råd utan medhåll, få de svar hon söker efter, få bekräftat av andra att hon valt/gjort rätt, etc...

Det är absolut inte ett friskt beteende utan snarare destruktivt, ett sätt att stoppa huvudet i sanden, ljuga för sig själv och försöka få självlögnerna bekräftade av andra.  Att ifrågasätta detta är INTE detsamma som "att vara elak" för det personen gör är ju destruktivt. Det är ett sätt att försöka få personen att komma ur sin destruktiva cirkel.

De du förordar (enbart medhåll och förståelse men undvika att prata om elefanten i rummet) är däremot väldigt elakt för det enda man åstadkommer med det är att ge personen vatten på sin kvarn att fortsätta sitt destruktiva beteende. Medhåll och empati är säkert väldigt skönt att få höra men löser sällan några problem.
    Jag tycker att det låter som en efterhandskonstruktion. "Du" vill förklara att du inte var elak när du var elak, istället för att be om ursäkt. Eller i vart fall hålla käft.

Men vill du framföra den åsikt du företräder så går det ju att framföra den på ett vänligt vis. Så blev inte gjort.

Nu har jag inte läst de andra trådarna, men kan det vara så att TS blir påhoppad i varje tråd? Startar ny tråd i hopp om att den inte också ska spåra ur?
  • Anonym (Casanova)
    Anonym (Em) skrev 2022-08-29 12:46:30 följande:
    Säker kan jag ju inte vara men det verkar högst osannolikt, i alla år jag sett henne skriva här så har det bara varit välvilja och omtänksamhet uppfattar jag det som iallafall, även om jag inte alla gånger håller med henne, men att Molly skulle vara ute efter att vara elak har jag mycket svårt att tro.

Jo jag tycker också att det är relevant och jag tyckte ditt inlägg var bra svar, precis vad TS frågade efter. Mycket intressant 
    Haha, okej. Ingen aning. Har sett nick tidigare men tror inte vi hänger i samma trådar och min närvaro här inne går i vågor.

Skoj, tack! Tyvärr är jag väl expert på området. Hittar du mig i någon annan tråd så kan du ge mig en vink så kan jag skriva privat och berätta vad som hände som jag inte kan skriva här!
Svar på tråden min man har försökt vara otrogen