• Anonym (ddd)

"Det är okej för en kvinna att vara naken på stranden om hon har full bush för då täcker hon ju sitt kön" Håller ni med om detta?

Det här uttalandet kom från en kompis till mig som jag diskuterade ämnet free the nipple och jämställdhet med. Håller ni med om det? 

Kvinnor på stranden har ibland string på sig, vissa är även topless. Om en kvinna väljer att köra full bush där nere, dvs inte alls ansa sitt underliv, då täcks ju underlivet av håret som i sin tur kan liknas vid en bikini.

Vad tycker ni i ämnet? 

• Svar på tråden "Det är okej för en kvinna att vara naken på stranden om hon har full bush för då täcker hon ju sitt kön" Håller ni med om detta?
  • Anonym (??)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-18 20:05:24 följande:
    Tjejerna på jobbet, där är nog dom flesta sexiga nakna.
    Anstränger du dig för att vara obehaglig eller kommer det naturligt? 
  • Anonym (Kaffedraken)
    Anonym (??) skrev 2022-07-18 20:12:44 följande:
    Anstränger du dig för att vara obehaglig eller kommer det naturligt? 
    Är det obehagligt att tjejerna på jobbet är fina och antagligen sexiga om dom är nakna?
  • Anonym (??)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-18 20:18:09 följande:
    Är det obehagligt att tjejerna på jobbet är fina och antagligen sexiga om dom är nakna?
    Jag ställde en fråga om dig nu. 
  • Glinda från Oz

Jag har aldrig träffat en kvinna som har hår på rumpan och hela sitt kön (blygdläppar mm) 

• Anonym (XXX)
    Anonym (Kaffedraken) skrev 2022-07-18 20:18:09 följande:
    Grejen är väl, att man bör försöka låta bli att tänka så om sina arbetskamrater. 
  • NinanaMama

Det var väldigt många år sedan jag såg någon kvinna topless på någon strand, där snackar vi 90-talet. Åsidosatt från den nymoderna stringbikinin verkar svenska folket ha blivit mer konservativa med strandplagg på senare år, även männen. 
    Angående nakenhet på stranden så betvivlar jag ens att det är lagligt, många kan ta illa upp av olika skäl, om något känns det som det är mer ofräscht än på något sett attraktivt, om det nu vore syftet.

• Anonym (JB)

Könshåret hör ju till könet så nej, jag hade inte velat se det. Samma sak om en man hade haft en färgad kondom över penis och pung så man ser alla konturer, det hade jag inte uppskattat. 

• Lyckligalotta
    NinanaMama skrev 2022-07-18 21:24:23 följande:

Det var väldigt många år sedan jag såg någon kvinna topless på någon strand, där snackar vi 90-talet. Åsidosatt från den nymoderna stringbikinin verkar svenska folket ha blivit mer konservativa med strandplagg på senare år, även männen. 
    Angående nakenhet på stranden så betvivlar jag ens att det är lagligt, många kan ta illa upp av olika skäl, om något känns det som det är mer ofräscht än på något sett attraktivt, om det nu vore syftet.

I Sverige är det inte ok men i vårt grannland Danmark får man fortfarande bada naken på offentliga stränder och jag såg flera kvinnor som badade toppless. Vi hade en liten kris där jag fick för mig att min man tittade lite för mycket på en...

Såg tom en helt naken man, något jag inte vill se på en offentlig strand även om han var relativt välhängd
  • Mia99
    Lyckligalotta skrev 2022-07-19 07:34:30 följande:
    I Sverige är det inte ok men i vårt grannland Danmark får man fortfarande bada naken på offentliga stränder och jag såg flera kvinnor som badade toppless. Vi hade en liten kris där jag fick för mig att min man tittade lite för mycket på en...

Såg tom en helt naken man, något jag inte vill se på en offentlig strand även om han var relativt välhängd
    Inte bara i Danmark, även på många andra ställen i Europa är det vanligt med betydligt mer avklätt än i Sverige både på badstränderna och även vad gäller underkläder i övrigt. Vi tillhör idag de mest restriktiva och konservativa länderna i västvärlden vad gäller klädsel. Det är intressant att följa hur ?den svenska synden? gradvis förvandlades till denna ortodoxa syn på nakenhet.
  • Anonym (HannaSophia)
    Mia99 skrev 2022-07-19 09:10:08 följande:
    Inte bara i Danmark, även på många andra ställen i Europa är det vanligt med betydligt mer avklätt än i Sverige både på badstränderna och även vad gäller underkläder i övrigt. Vi tillhör idag de mest restriktiva och konservativa länderna i västvärlden vad gäller klädsel. Det är intressant att följa hur ?den svenska synden? gradvis förvandlades till denna ortodoxa syn på nakenhet.
    Kan bara hålla med i det du skriver Mia.

Det känns som om Sverige har blivit väldigt lågt i tak generellt vad gäller både att sola utan överdel och kring gnället/låg acceptans (bl a på Familjeliv) att visa mycket hud.

Kanske delvis en slags missunnsam, avundsjuk präktig jante-lag "du ska inte tro att du är så snygg att du kan ha det där på dig..."

Uppfattar att det är stor tollerans och lekfullhet/flirt/glimten i ögat utomlands.

Hur hamnade just Sverige i denna inställning?
  • Hamngatan100
    Anonym (ddd) skrev 2022-07-17 19:07:42 följande:
    "Det är okej för en kvinna att vara naken på stranden om hon har full bush för då täcker hon ju sitt kön" Håller ni med om detta?

Det här uttalandet kom från en kompis till mig som jag diskuterade ämnet free the nipple och jämställdhet med. Håller ni med om det? 

Kvinnor på stranden har ibland string på sig, vissa är även topless. Om en kvinna väljer att köra full bush där nere, dvs inte alls ansa sitt underliv, då täcks ju underlivet av håret som i sin tur kan liknas vid en bikini.

Vad tycker ni i ämnet? 

Vilken idiot!
Svar på tråden "Det är okej för en kvinna att vara naken på stranden om hon har full bush för då täcker hon ju sitt kön" Håller ni med om detta?