• Anonym (Kaffedraken)

    Vasovasektomi - bli gravid

    Hej!

    Min man var steriliserad när vi träffades. Vi vill ha barn tillsammans, så vi åkte till Danmark för att återställa hans sterilisering. Operationen gick bra och enligt läkaren har vi goda chanser till att bli gravida.
    Men nu känner jag att jag behöver få lite hopp. Finns det någon annan här som gått igenom liknande? Har ni lyckats bli gravida?

    månaderna går och ingen graviditet ännu.

  • Svar på tråden Vasovasektomi - bli gravid
  • Anonym (Kaffedraken)

    Vi valde att istället göra IVF (med icsi) privat. Där fick vi höra att det kan vara svårt även med återställda sädesledare. Ibland växer de igen pga ärrvävnad, och beroende på hur länge man varit steriliserad blir spermakvaliteten sämre. Har ni lämnat in spermaprov nu ett tag efter operationen? Hur länge har ni försökt?

  • Anonym (Kaffedraken)
    Ellie skrev 2022-07-18 09:40:11 följande:

    Vi valde att istället göra IVF (med icsi) privat. Där fick vi höra att det kan vara svårt även med återställda sädesledare. Ibland växer de igen pga ärrvävnad, och beroende på hur länge man varit steriliserad blir spermakvaliteten sämre. Har ni lämnat in spermaprov nu ett tag efter operationen? Hur länge har ni försökt?


    Tack för svar!
    ja jag läste på om denna metod innan men vi beslutade att han skulle operera. Nej vi har inte hunnit gjort det ännu. Han har en bokad tid för att lämna prov i augusti.

    jag hoppas så denna operation räcker men är förberedd på att den inte gör det?

    Vi har försökt i 5 månader. Så det är inte jättelänge och vi kommer försöka i uppåt ett år innan vi ens ser över ivf osv.
Svar på tråden Vasovasektomi - bli gravid