• Anonym (Vågad)

Var femtio nyanser bara en tillfällig grej?

Eller finns det en massa tjejer och damer som har sådana fantasier? Herrar? Är väl lite åt det hållet men tyckte inte om det kontrollerande och det överdrivet smärtsamma. och det här med klubbar med läder och piskor är inget jag ens skulle fundera på. Mer nyfiken på vad för slags fantasier vanliga människor med vanliga liv har för tankar och fantasier åt det här hållet, lite som jag.

• Svar på tråden Var femtio nyanser bara en tillfällig grej?
  • Tecum

Jag tror att många kvinnor har såna fantasier, att bli "tagen med storm". att få allt fokus på sig och skippa ta ansvar i det sexuella. Och efter vad jag läst här vill många kvinnor har ganska hårt sex, även om det inte är bdsm. Det är svårt att förklara bokens omedelbara genomslag på annat sätt. 
    Men fantasier är och förblir fantasier...

• Anonym (S)

Hört talas om Marquis de Sade....? Och han var långt från först. Redan de gamla grekerna och romarna hade sådana fantasier, och säkert ända sedan mänskligheten började.

• Tukt

Det var inte bara en grej, men den hjälpte till att normalisera BDSM och maktlekar, på gott och ont.
    Sex är inte bara en kittling i ollon eller klitta, det är, vare sig vi vill eller ej - en god portion psykologi.

• Mia99

Traditionella BDSM-saker som gummihuvor, piskor, strypsex, smärta och förnedring är absolut ingenting för mig. Men hårdhänt sex där jag blir kastad omkring lite, fasthållen, bunden och lekt med, och även dominanslekar där jag får vara en lydig slavinna och betjäna min älskare... åh, ja.

• Anonym (ug-tjej)

Är en undergiven tjej och fantiserar om hårda tag, en man som är dominant och hårdhänt på ett traditionellt sätt. Det är hans njutning som ska stå i centrum, absolut inte min. Det mesta av det som utövas under beteckningen BDSM går däremot fetbort då det mest verkar handla om poserande i chica läder- och latexkläder med dito accessoarer och mesiga exhibitionistiska sällskapslekar. 

• Tukt
    Anonym (ug-tjej) skrev 2022-07-18 01:21:37 följande:

Är en undergiven tjej och fantiserar om hårda tag, en man som är dominant och hårdhänt på ett traditionellt sätt. Det är hans njutning som ska stå i centrum, absolut inte min. Det mesta av det som utövas under beteckningen BDSM går däremot fetbort då det mest verkar handla om poserande i chica läder- och latexkläder med dito accessoarer och mesiga exhibitionistiska sällskapslekar. 

Den bilden kommer ju mer från porren, alternativt mer fetisch-fester. Utövande av BDSM på mer hemmanivå må i bland bli lite av en materialsport för vissa, men då är det mer redskap och liknande.
  • Anonym (Rödstjärt)

Piskor och läder är inget för mig men älskar att få hårt smisk när jag ligger över hans knän för att sedan bli tagen vilt och hårt.

• Anonym (nono)

vidrigt!

förstör all passion...

är till för dem som blivit utsatta för övergrepp som barn.
    nr 1 för dem är att gå i terapi, sen lära sig vad kärlek och sex handlar om.

• Anonym (Rödstjärt)
    Anonym (nono) skrev 2022-07-18 09:31:10 följande:

vidrigt!

förstör all passion...

Vilket strunt! Jag blev inte utsatt för några som helst övergrepp och har inga daddy issues.
  • Mia99

vidrigt!

förstör all passion...

Men vad är nu detta för dumheter. Reflekterar du ens över dina tankar innan du skriver den här typen av rappakalja?

Varken jag eller min man har någonsin varit utsatta för övergrepp eller något liknande. Vi har ett djupt kärleksfullt och mycket välfungerande äktenskap sedan 20 år och vi har den högsta respekten och kärleken för varandra. Vår passion för sexuell samvaro är minst lika hög som i början av vår relation.

Vårt gemensamma intresse för sexuell dominans och undergivenhet är ingenting annat än ett erotiskt rollspel som inte alls avspeglas på varken vårt sociala umgänge eller vårt liv i övrigt.
  • Tukt

vidrigt!

förstör all passion...

Tvärt om borde sådana som du gå i terapi och komma i kontakt med sina underliggande känslor. 
  • Anonym (Felix)

Tycker illa om 50 shades pga denne Greys stalkerbeteende. Sånt skall inte glorifieras som annorlunda form för kärlek. Tycker också att boken glorifierar medberoende. Synd att inte en bättre bok kunde beskriva SM utan askungefantasier med helikoptrar och egna skyskrapor. 

• Tecum
    Anonym (Felix) skrev 2022-07-18 11:07:23 följande:
    Tycker illa om 50 shades pga denne Greys stalkerbeteende. Sånt skall inte glorifieras som annorlunda form för kärlek. Tycker också att boken glorifierar medberoende. Synd att inte en bättre bok kunde beskriva SM utan askungefantasier med helikoptrar och egna skyskrapor. 
    Kloka ord! Det är en sak när man håller dominanslekar och kontrollutövning innanför sovrummets väggar, en annan när det gäller hela tillvaron. Greys kontrollbehov är klart osunt och borde avskräcka varje kvinna med sunt förnuft.

Många kvinnor går tydligen igång på makt och pengar och det utnyttjar författare av "kiosklitteratur". Det är nog ett uttryck för kvinnors behov att bli omhändertagna, även om det kommer i konflikt med metoo och feminism.
  • Anonym (nyfiken tjej)
    Anonym (Vågad) skrev 2022-07-17 21:45:18 följande:
    Var femtio nyanser bara en tillfällig grej?

Eller finns det en massa tjejer och damer som har sådana fantasier? Herrar? Är väl lite åt det hållet men tyckte inte om det kontrollerande och det överdrivet smärtsamma. och det här med klubbar med läder och piskor är inget jag ens skulle fundera på. Mer nyfiken på vad för slags fantasier vanliga människor med vanliga liv har för tankar och fantasier åt det här hållet, lite som jag.

Femtio nyanser ingen tillfällig grej.
    Lady här med sådana fantasier men bara på fantasiplanet. Trillade in på nåt som är mina fantasier på en sajt. Tyvärr går inte länka till: "Submissive Beauty Sybille got tied up and Loved Every Second". Blockad då?? Reducerad "ph". 
  • Anonym (Slyna)

Gillar att bli dominerad och ägd men båda gånger jag försökte se filmen slutade jag när hon satt naken på knä med ögonbindel utanför hans dörr. 

• Anonym (J)

Lite dominans gillar jag, ja. Han får gärna slänga runt mig, knulla hårt och dra mig i håret. Gillar inte att bli slagen dock, eller gå på klubbar. Handbojor hade kanske varit nåt. 

• Anonym (nyfiken tjej)
    Anonym (nyfiken tjej) skrev 2022-07-18 17:31:39 följande:
    Femtio nyanser ingen tillfällig grej.
    Lady här med sådana fantasier men bara på fantasiplanet. Trillade in på nåt som är mina fantasier på en sajt. Tyvärr går inte länka till: "Submissive Beauty Sybille got tied up and Loved Every Second". Blockad då?? Reducerad "ph". 
    Någon som kollat? 
  • Anonym (XY)
    Tecum skrev 2022-07-17 22:16:10 följande:

Jag tror att många kvinnor har såna fantasier, att bli "tagen med storm". att få allt fokus på sig och skippa ta ansvar i det sexuella. Och efter vad jag läst här vill många kvinnor har ganska hårt sex, även om det inte är bdsm. Det är svårt att förklara bokens omedelbara genomslag på annat sätt. 

Också min erfarenhet.
    Att överlåta kontrollen och därigenom få ett alibi.
  • Anonym (Kontrakt)
    Tecum skrev 2022-07-17 22:16:10 följande:

Ja, att vara mannens ägodel.

Filmen Fifty Shades of Grey och böckerna bakom den har beskrivits som ?befriande?. Men snarare handlar det om en djupt reaktionär skildring av heterosexuell kärlek där kvinnan njuter av att vara mannens ägodel.
Svar på tråden Var femtio nyanser bara en tillfällig grej?