• Mon 18 Jul 2022 11:45
    1908 visningar
    2 svar
    2
    1908

    Har plussat, men ej sagt något till sambo..

    Jag plussade för några dagar sedan.. Men har ännu inte sagt något till sambon. 
    Anledningen är att vi har en 2,5 årig dotter, bor i ett hem som rymmer oss precis. Är lyckliga och glada i nuet..
    Vi har för ca ett år sedan varit gravida och där började en resa av hopp och förtvivlan då det resulterade i missfall, sedan en ny graviditet som fortsatte i missfall.
    Efter det så har vi inte pratat om någon mer graviditet, vi har levt på. Och om jag ska vara ärlig trodde jag att min kropp inte kunde ta emot någon mer graviditet pga att jag är 38 år med högt bmi. 
    Under pandemin har jag också blivit arbetslös, så ekonomin är en aning ansträngd. 
    Anledningen till att jag inte sagt något är för att jag inte själv vet hur jag känner kring detta. 
    Orkar jag ett barn till, kommer vi fortfarande vara lyckliga med ansträngningen av min arbetslöshet och ett till barn att försörja, kommer jag ha möjlighet att få jobb? 
    Samtidigt så skriker varje cell i mej att jag egentligen är superlycklig över fröet som växer i magen, kärleken till den finns redan.. 
    Men jag orkar inte dela med mej av det än, ska jag riva igång beslut om ett varn till, och kanske lycka över det och ångest blandat och sen blir det missfall. 
    Men hur länge är det acceptabelt för mej att ha det här för mej själv? 

  • Svar på tråden Har plussat, men ej sagt något till sambo..
  • Mon 18 Jul 2022 13:07
    #1

    Det är väl inget problem att hålla det för dig själv i några dagar/nån vecka för att smälta det lite, men sedan hade nog jag velat berätta i alla fall, så att ni inte hamnar allt för långt ifrån varandra i tänkandet runt barnet.

  • Mon 18 Jul 2022 17:55
    #2

    Beslut om barn har ni redan tagit om ni inte använder skydd.

    Berätta så fort som mojligt, annars sviker du honom.

Svar på tråden Har plussat, men ej sagt något till sambo..