• Anonym (...)

Berättade att jag var otrogen.

Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 00:18:54 följande:

Hur menar du här?

Ja, innan otroheten har jag alltid varit ärlig och öppen. Under tiden jag pratade med arbetskollegan och ligget var jag givetvis inte ärlig. Det blev några veckors oärlighet och smygande. 

Berättade för min man i söndags och sexet hände i fredags. Sedan dess är jag återigen ärlig och öppen. 

Men jag kanske missförstår dig på något sätt, och jag ber om ursäkt i så fall? 

Det är bättre att ni skiljer er. Varför ska du försöka övertala honom att vara kvar? Om du verkligen hade älskat honom hade du inte kommit på att du vill ha honom efteråt. 
  • Anonym (...)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-20 00:46:09 följande:

Det valet är hans. 

Jag kan bara vänta och se vad som händer de närmaste veckorn. 

Och ja, jag älskar honom verkligen. Det låter nog sjukt för dig med tanke på mitt agerande men jag älskar honom. 

Hade du älskat honom hade du inte valt att vara otrogen. Det som har hänt nu är att du ångrat dig för att gräset inte var grönare, dåligt ligg osv.
  • Anonym (...)

När man blir bedragen vill man inte höra den andre säga jag gjorde fel, det är ju ingen rättegång, utan man vill veta varför personen valde att göra det..

För hur man än vrider och vänder på det så gör man inte det mot någon man älskar. Man är inte så respektlös mot någon man älskar.

• Anonym (...)
    Kungsholmsbo skrev 2022-07-24 18:46:32 följande:
    Det är är det största BS som finns. Självklart kan man älska någon man är otrogen mot. Älskar inte han henne då? Uppenbart är han villig att släppa henne på grund av ett snedsteg. Det är han ego som är sårat - han kommer över det om han vill. 

Den som är fri från synd kastar första stenen. 
    Skitsnack då vet du inte vad kärlek är. Man går inte bakom ryggen och sårar någon man älskar. Däremot kan man ångra att man varit otrogen men det är en annan sak..
Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.