• Anonym (H)

Berättade att jag var otrogen.

Saker kan hända och man är inte mer än människa. Så ja, du har rätt att vara ledsen. På grund av situationer som din, tycker jag inte nödvändigtvis att man behöver berätta ETT misstag - ett misstag är ett misstag och jag kan tycka det är onödigt att bryta upp en hel familj för det. Straffet för den skyldiga blir att ensam få ta hand om sitt dåliga samvete, med all rätt. 

• Anonym (H)
    Anonym (Skitstövel) skrev 2022-07-19 14:15:54 följande:

Jag berättade för att jag kunde inte låta honom leva i en lögn och jag har alltid varit öppen & ärlig gentemot honom. 

Kände att han förtjänade den respekten och få veta vad jag gjort mot honom.

Jag förstår och jag tycker att du resonerar fint. Men jag är osäker på att det alltid är ett rätt beslut. Som någon sa, var fortsatt ärlig och låt honom vara arg. Kanske parterapi vore något din man skulle vara villig att ge? Önskar dig stort lycka till - kanske du kan visa honom din tråd här någon gång? 
  • Anonym (H)
    Anonym (wut) skrev 2022-07-19 15:06:19 följande:
    Hur kan man vara otrogen av misstag? Man kan väl knappast råka hoppa på fel kuk

Handlingar har konsekvenser och det är fullt förståeligt att han vill skiljas istället för att fortsätta som en hanrej.
    Allt är inte svart eller vitt. Alla människor skulle kunna göra fel val, även du - det finns omständigheter som skulle kunna leda in på fel väg. Jag förespråkar absolut inte otrohet, men med mina 54 år vet jag att man inte kan fördöma andra människors val, då man inte vet deras situation eller liv ser ut
  • Anonym (H)
    Anonym (wut) skrev 2022-07-19 20:57:47 följande:
    Fast grejen är att du projicerar, eftersom DU skulle kunna vara otrogen om du fick chansen så tänker du att alla andra också skulle göra det. Men det finns andra människor som har lite bättre moral och disciplin än du.
    Det är otroligt typiskt otrogna människor att ursäkta det med att alla skulle vara otrogna. 
    Jag har aldrig varit otrogen i något förhållande och har nu varit gift i 18 år. Som jag skrev alla kan göra misstag, så jag tycker det känns orättvist att döma andra människor. Se hur tex du ser på mig, hur din bild av mig inte kunde vara mer fel. Nej, fram med lite mer ödmjukhet och sluta döma människor vars liv/situation du inte har en aning om. 
Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.