• Hustru

Berättade att jag var otrogen.

Enligt diverse enkäter så är otrohet vamligt i minst hälften av alla förhållanden. Men läser man på Familjeliv skulle man kunna tro att 99 % här tillhör en religiös sekt där otrohet är det  mest ovanliga som finns.

Självklart är det inte roligt att bli bedragen, men för mig är inte sex den värsta otroheten. Om otroheten leder till att ekonomin och tiden med familjen påverkas då har man sjabblat till det.  Jag har förstått att min man varit otrogen och det tog mig ett antal år  och jag ville ge igen, och det kanske man får räkna men. Sexuell otrohet skulle inte få mig att skiljas, det är hur känslorna är för den man är otrogen med som påverkar.

Berättar man om sin otrohet så gör man det för att lätta på sitt samvete, men det kanske man inte förtjänar. Vissa saker är bättre att inte berätta och man får leva och förhålla sig till sitt samvete. 

• Hustru
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-21 09:45:00 följande:
    Verkligen inte. Den andre har rätt att veta.
    Rätt att veta vad?  tankar behöver man inte ens avslöja i ett äktenskap
  • Hustru
    ClumsySmurf skrev 2022-07-21 20:37:15 följande:
    " Enligt diverse enkäter så är otrohet vamligt i minst hälften av alla förhållanden"

dessa diverse enkäter frågar om man har varit otrogen någon gång (fyllestrul när man var 16 räknas också dit) och inte hur många som är, det är en jäkla skillnad.

"Sexuell otrohet skulle inte få mig att skiljas, det är hur känslorna är för den man är otrogen med som påverkar."
    ju starkare känslor ju värre känns det?

"Vissa saker är bättre att inte berätta och man får leva och förhålla sig till sitt samvete. "
    Vissa saker är bättre att inte göra.

Jag har inte utfört enkäterna men har levt i tron att det syftade på vuxna relationer.
    Jag ser och hör talas om otrohet i närområdet och vissa skiljer sig och andra håller ihop och försöker få livspusslet att gå ihop.

Jag har bara varit gift i dryga 30 år, min man hade sex med någon under småbarnsåren, det gjorde ont men vi fortsatte.  Vi är numera kvitt? men det känns vare sig bra eller dåligt. Nej vi har inte pratat med varandra om detta, han kan inte prata om det men vi vill vara tillsammans. 

• Hustru
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-21 22:35:19 följande:
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-21 22:03:33 följande:
    Du är alltså en sådan som smyger runt och inte säger något alls? Hade du ens berättar om otrohet då ? 
    Nej, men dom är numera kvitt, så "Hustru" är en sådan där hämnande ängel, som aldrig glömt och förlåtit, utan gett igen efter många år. // Obestämd

Nej, det var inte hämnd, däremot inget dåligt samvete där och då pga vad som hänt tidigare. 
    Men att ha någon som skämde bort mig med ömhet några gånger var mysig.

Tror aldrig man blir kvitt för livet är vare sig rättvist eller förutsägbart.
Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.