Inlägg från: Anonym (Överreaktion) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Överreaktion)

Berättade att jag var otrogen.

Jag tycker att TS' man överreagerar, om  han verkligen bryter upp ett äktenskap och en kärnfamilj för ETT ligg. Även om det inte alls är konstigt att han kastar ur sig det vid första chocken. Det hade varit en annan sak om t.ex.:

- otroheten pågått under lång tid och kringgärdats av lögner och svek. Typ att mannen fick ta hand om barnen och hushållet själv hela helgerna, för att TS måste "vårda sin sjuka mormor". Och så befann hon sig i stället på hotell i älskarens armar...

- TS blivit gravid, och tänkt lura på sin man en gökunge

- TS smittat sin man med HIV, apkoppor, gonorré eller annan otäck sjukdom

Jag hoppas att TS' man kan förlåta, om inte annat så för barnens skull. 

Sedan tycker jag att det var dumt av TS att berätta för sin man. VARFÖR skapa en massa elände för alla? TS' man blir ju inte heller lyckligare av att veta... TS borde också ha tänkt på att skydda barnen i första hand.

• Anonym (Överreaktion)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-26 12:47:26 följande:
    Klart man blir lyckligare av att veta att man lever med ett otroget partner, som ö.h.t. kan komma i den situationen. Kanske inte nu i början men på sikt. Valmöjlighet är nyckelordet. Ingenting säger att ts man på detta halvår inte kommer att ändra sig. Men han har då i.a.f haft sitt eget val.
    Jo, men tiden går ju, och detta enda felsteg hamnar längre och längre i det förflutna, och under tiden _har_ man sitt familjeliv, och barnen får växa upp i en kärnfamilj. Vem 17 bryr sig efter sju år, om man får veta det då..? Det finns betydligt värre saker man kan göra. T.ex. något som skadar de gemensamma barnen. Eller att man spelar bort hela familjens samlade förmögenhet...
  • Anonym (Överreaktion)
    Anonym (Anonym@) skrev 2022-07-26 13:15:01 följande:
    Vem har sagt att inte reaktionen blir samma vid dessa omständigheter och hade du tyckt att det var att överreagera då?
    Vem 17 bryr sig efter sju år,?
    Det beror väl på hur man är. Själv blev jag brutalt bedragen för många år sedan och det har påverkat alla mina relationer efter det....Sjukt...kanske. Men vi är alla olika och reagerar på olika sätt.
    molly50 skrev 2022-07-26 15:20:55 följande:
    Och då kan tilliten bli ännu svårare att bygga upp,när man får reda på att man har levt i en lögn i flera års tid.
    Då är det väl bättre att göra som TS och berätta det på en gång.
    Det finns ju inget som säger att hennes man inte kommer att ångra att han vill skilja sig när han har fått smälta allt. 
    Och en otrohet kan påverka barnen likaväl som föräldrarna.

Jaha, men jag hade i alla fall "taken my chances" och hållit tyst. Man måste ju inte bita sig själv i svansen, heller. Eller som i detta fall - sina barn också.

Jag kan nog inte förstå, varför en enstaka otrohetsepisod skulle vara så hemsk? Jag blev förvånad när jag såg skräckserien Hill House nyligen. Där fick man veta att en av systrarna hade någon hemsk, traumatisk hemlighet. Hon såg som i en syn då och då, en man som satt på en barstol. Och då blev hon helt förtvivlad, ville bara få bort synen, förpassa det till glömskan.

Då trodde man ju, att hon hade mördat den här mannen på något hemskt sätt, eller lämnat honom att dö,  eller något på den nivån. Men den FRUKTANSVÄRDA HEMLIGHETEN HON BAR PÅ, var att hon hade träffat den där mannen på en konferens på jobbet för många år sedan och legat med honom, och inte berättat för sin man. HU SÅ HEMSKT! Nä... jag tror vi har för lite riktiga problem i Västvärlden. 
  • Anonym (Överreaktion)
    Gullvivor skrev 2022-07-27 03:42:47 följande:
    Din syn på otrohet är ju vidrig. 
    Om det är någon som förstört sin kärnfamilj så är det ju ts och inte mannen, helt förståeligt att han reagerar som han gör. En riktig man förlåter inte en otrohet och i detta fall får ts skylla sig själv.
    "en riktig man"? Nu hör man att du är gift med en muslim...
  • Anonym (Överreaktion)
    Anonym (Fndn) skrev 2022-07-27 06:48:31 följande:
    Du verkar inte förstå att själva lögnen att inte ens berätta nästan är värre än själva otroheten. Personen har ju inte ens ett val då, den lever i en lögn. tror att allt är bra när det inte är det.
    "Lever i en lögn"? Det gör man om den andra har en stadig älskarinna eller en parallell familj. 

Och hur kan det vara en "lögn" att INTE yppa något?

Nä, ni är konstiga här...
  • Anonym (Överreaktion)
    molly50 skrev 2022-07-27 12:21:58 följande:
    Fast varför ska man hålla tyst och ta risken att det kommer fram på annat sätt?
    Då riskerar det ju bara att bli ännu värre.
    För både ens partner och barn. Tror du att det sårar mindre?
    Är det verkligen värt det för att slippa få ta konsekvenser av sina handlingar?
    Tycker du inte att din partner själv har rätt att få välja hur h*n vill leva sitt liv?
    Hur skulle det kunna göra det? Mannen man var med lär ju inte skvallra... Och man är inte så dum att man själv berättar för någon. 
  • Anonym (Överreaktion)
    Gullvivor skrev 2022-07-27 13:15:30 följande:
    Det där kunde inte bli mer obegripligt.. va? 
    Tycker du själv att det är manligt att bli bedragen av sin kvinna och förlåta det "för barnens skull"? 
    Ja, faktiskt. Om det bara hände en gång, typ på fyllan. Inte månader och år av ett dubbelliv med en älskare - det kan man nog inte begära.
  • Anonym (Överreaktion)
    molly50 skrev 2022-07-28 11:55:05 följande:
    Risken finns alltid ändå.
    Någon kan ha sett en,man kanske råkar försäga sig på fyllan t ex.
    Eller så orkar man själv inte gå och bära på hemligheten.
    Varför tycker du att det är rätt att gå och ljuga för sin partner och låta denne leva i en lögn?
    Skulle du själv vilja bli behandlad så av din partner?
    Har man problem i förhållandet så försöker man väl lösa det problemet alt gör slut innan man väljer att hoppa i säng med någon annan?
    Kommunikation är a och o för att det ska fungera. 
    Ni är lite naiva här. Kanske för mycket Dr Phil?
  • Anonym (Överreaktion)
    molly50 skrev 2022-07-28 12:44:00 följande:
    Mitt ex trodde nog inte heller att han skulle bli avslöjad.
    Och det är det nog många andra otrogna som inte heller har trott.
    Så det kanske är de som är otrogna som är naiva?
    Nja, man måste ju kunna sköta det med lite smarthet och finess..!
Svar på tråden Berättade att jag var otrogen.