Inlägg från: Anonym (Ell) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Ell)

Ella eller Ellen?

Minnie36 skrev 2022-07-19 19:39:12 följande:
    Ella eller Ellen?

Tacksam om ni vill rösta på det finaste flicknamnet av de här två:) 

Båda är fina! 
  • Anonym (Ell)
    Minnie36 skrev 2022-07-19 21:40:21 följande:
    Å jag förstår! Alltså vi kan verkligen inte bestämma oss om Ella eller Ellen känns bäst! Kanske att Ellen känns en aning rejälare som namn? Elin är väldigt väldigt fint tycker jag Det heter en nära vän till mig! 
    Inte lättFlört
  • Anonym (Ell)
    fluu skrev 2022-07-20 20:52:23 följande:

Ellen. Ella är oerhört intetsägande. 

Varför är det intetsägande? Hur menar du? 
  • Anonym (Ell)
    trollhona skrev 2022-07-20 20:32:25 följande:
    Ellen.

Ella känns så halvdant, inte som ett helt namn. Ellen fungerar däremot bra inrikes, utrikes, lätt att uttala, stava och inga konstigheter.
    Ella fungerar lika bra utomlands, inga konstigheter där heller 
  • Anonym (Ell)

Eleonora känns tungt att heta som barn idag. Alla kompisar kommer att heta Alice, Maja, Elsa, Sigrid osv. Så kommer Eleonora och alla andra föräldrar tänker att föräldrarna nog har stora komplex som måste döpa sin unge till ett så långt, krångligt gammalt drottningnamn. Ellen är jättefint och passar fint in bland barn födda idag! Två stavelser är det bästa för att undvika smeknamn också för hur kul är det att döpa sitt barn till något som ändå ingen orkar säga för att det är så långt? Har aldrig förstått poängen med det. 

• Anonym (Ell)
    trollhona skrev 2022-07-27 00:17:37 följande:
    Ja Ella fungerar också, men det är ett halvdant namn. Ellen är finare.

Hur menar du med att Ella är ett halvdant namn egentligen, jag känner flera Ella. 

Är inte Ellen halvdant namn?

• Anonym (Ell)
    trollhona skrev 2022-07-27 15:00:35 följande:
    Som jag skrev redan i mitt första inlägg, jag uppfattar Ella som ett halvdant namn för det ser ut som en förkortning. Du får känna hur många du vill, det ändrar inte min åsikt om namnet.

Nej, Ellen är ett riktigt namn.
    Ok.. 
  • Anonym (Ell)

Strunta i detta med riktiga namn som någon skrev. Ella är fint och helt riktigt! Båda är fina! 

• Anonym (Ell)
    Anonym (Ell) skrev 2022-08-05 23:50:21 följande:

Strunta i detta med riktiga namn som någon skrev. Ella är fint och helt riktigt! Båda är fina! 

Varför ogillar du mitt inlägg Trollhona? 
  • Anonym (Ell)
    Anonym (Ell) skrev 2022-08-10 12:02:01 följande:
    Varför ogillar du mitt inlägg Trollhona? 
  • Anonym (Ell)
    Mint skrev 2022-08-20 13:27:55 följande:

Ellen absolut, det är riktigt fint. Ett favoritnamn!

Ella är bara så tråkigt. Det är liksom ?ingenting. Inte för att jag skulle reagera negativt om jag träffade en Ella, det finns oändligt många sämre namn. Men jag skulle undra varför detta stackars barn hade fått ett så urbota tråkigt namn när fina namn som t ex Ellen finns. 

Vad är ens skillnaden tycker du, typ samma namn ju. 
Svar på tråden Ella eller Ellen?