Inlägg från: Gasellen87 |Visa alla inlägg
  • Gasellen87

Regnkläder / Höstkläder

Skulle satsa på bra skalkläder istället för galon till så stora barn. funkar ju toppen med lager på lager och många skalkläder har hög vattenpelare. Antar de inte direkt ligger i vattenpölen längre och då känns de som de räcker gott och väl. Beror ju såklart var ni bor oxå. 

Vi bor i södra Sverige och här blir de inte alltid någon vinter så då används skalkläder med lager på lager mer än regelrätta vinterkläder ( även om vi har båda)  På mina små har jag dock fodrad galon då de blöter ner sig på ett helt annat sätt än de stora som är 7 och 9 år. Om barnen rör sig mycket och blir varma är galon värdelöst då det inte andas.. 

• Gasellen87
    jonnashus skrev 2022-07-27 15:05:46 följande:
    Vi bor i söder där det är mer regn och blask än snö under vinter halvåret så för oss funkar galon bäst, äldsta som är 11 har inte klagat hittills men visst det är väl olika vad man trivs i
    Visst är det olika. Här är det lite olika från vinter till vinter och som sagt så har jag galon på de yngre barnen men de äldre är mer lager på lager under skal/vinter kläder. mina barn är väldigt varma av sig så de stora kokar om de ska ha galon när de rör sig mycket. Smaken är som baken..
Svar på tråden Regnkläder / Höstkläder