Har du gjort någon större misstag på jobbet?
Hej,
Har ni gjort något större misstag på jobbet?
Jag har gjort flera, både som ny och gammal på arbetsplatsen.
Hej,
Har ni gjort något större misstag på jobbet?
Jag har gjort flera, både som ny och gammal på arbetsplatsen.
Ja, jag har en gång pratat i telefon med en förälder om fel elev... "Va, sa du X? Jag är ju mamma till Y.", sade mamman efter en stund. Samtalet handlade om svårigheter, men inte allvarliga saker till all lycka. Jag blev självklart väldigt förskräckt när jag märkte det. Efter samtalet gick jag genast till rektorn och berättade vad jag gjort. Hon konstaterade att det ju verkligen inte är bra, men inget som går att få ogjort och att det så att säga var rätt förälder jag råkade prata med, dvs ingen som vänder upp och ner på allt på grund av det.
Det var föräldern som ringde upp mig och jag tänkte på fel elev.
Jag glömde ge en medicin vid ett tillfälle. Det hände inget med det mer än att det skrevs en avvikelse.
När jag sommarjobbade som städerska på ett hotell råkade jag ett par gånger köra sönder saker med städvagnen. Inte gästers utan hotellets.
Ja hade sex i städskrubben, och blev påkommen. Vi var båda kvinnor så det gick att prata sig ur det.
Tack att ni delar med er . Jag behöver höra att andra kan också begå misstag, jag har gjort flera misstag senaste året pga stress och ångest.
Jag jobbar inte inom vården men kan ställa till ordentligt för andra människor ekonomiskt. Så jobbigt.
Det beror på hur man ser det. Inga större misstag som drabbat någon annan, men lyfte sönder ryggen en gång eftersom jag inte visste hur man skulle göra det på ett ergonomiskt sätt. Det gav mig stora problem med tiden.
Hehe, kom att tänka på en på mitt jobb. Ingen nära kollega så, men man hälsade på varann i korridorerna.
Hon skrev en gång ett riktigt långt mail till den fackliga representanten, det var något rätt allvarligt som hon inte var nöjd med utifrån sin tjänstefördelning. Kommer inte ihåg, men mailet innehöll många frågor till facket. Hon hade lyckats skicka detta mail till ALLA på arbetsplatsen! (ca 200 personer - inklusive cheferna så klart).
Nån minut därefter kom ett kort mail: "Hej, ni kan bortse från mitt tidigare mail, det skulle inte till alla"
Stackarn, tänkte jag då.
Massvis. Och det är därför jag blivit så på mitt jobb.
Nej, det har jag inte.