• Eridgve

Spyr helt plötsligt

Är gravid i V.34 med vårat första barn.
    Har mått bra hela graviditeten, inget illamående eller så. Har nu helt plötsligt från ingenstans 2 dagar när jag tar sista tuggan av min lunch känner jag att behöver spy, får springa till toaletten och spy upp det jag just ätit och mår sedan bra igen. Någon annan som varit med om det? 
    Är det ett vanligt problem och vad kan det bero på? ????
    Efteråt mår jag bra igen och är inga konstigheter. 

• Svar på tråden Spyr helt plötsligt
  • MagganTop

Hände mig i min förra graviditet, hade i princip noll symtom och kände mig rätt ogravid förutom att magen växte. Spydde helt plötsligt några gånger i v 37. 

• Jårdi

Hej! 

jag är gravid i vecka 33 och har varit med om typ samma sak de senaste två veckorna. ringde Bm idag som sa att det var vanligt när det blev mindre plats i magen eftersom barnet växer så mycket och det blir större tryck på alla organ. Hon rådde mig att äta små portioner ofta istället för att äta vanliga portioner. Kanske kan hjälpa dig också. 

• Eridgve
    Jårdi skrev 2022-07-21 22:33:24 följande:

Hej! 

jag är gravid i vecka 33 och har varit med om typ samma sak de senaste två veckorna. ringde Bm idag som sa att det var vanligt när det blev mindre plats i magen eftersom barnet växer så mycket och det blir större tryck på alla organ. Hon rådde mig att äta små portioner ofta istället för att äta vanliga portioner. Kanske kan hjälpa dig också. 

Åh ja ungefär som jag trott då :) så obehagligt när det bara kommer utan förvarning och inget illamående. 
    Ska försöka med det! Tack! :)
  • lövet2

Har du nyligen börjat med järntabletter? I så fall kan det bero på dem.

Svar på tråden Spyr helt plötsligt