Inlägg från: Anonym (Terese) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Terese)

Elakt att vilja skriva kontrakt på att han inte har rätt till huset?

Nja, tänker att du inte hade egna pengar under tiden du var hemmafru, särskilt då om bb skulle gå till barnens grejer, känns det faktiskt rimligt. Men känns också som att du borde diskuterat ekonomin redan där han menade att du skulle vara hemmafru, men att ni inte skulle ha gemensam ekonomi.

• Anonym (Terese)
    Anonym (Eva) skrev 2022-07-22 10:08:04 följande:

En annan aspekt är att han tydligen betalat allt för dig och barnen i 20 år, det blir en bra slant.  

Han har ju dock inte gjort det. TS har ju tom behövt köpa barnkläder på avbetalning... De har inte haft gemensam ekonomi, trots att TS varit hemmafru utan egen inkomst.
  • Anonym (Terese)
    Anonym (Frida) skrev 2022-07-22 10:30:05 följande:

Och efter 20 år är du lika omogen. Förlåt, men det är svårt att tycka synd om dig. Jag försvarar inte din man, tycker han är ett svin. Min ditt liv är ditt ansvar, och man kan inte skylla på något som hände för 15 år sedan i all evighet. 

Du gör samma sak mot dina barn som dina föräldrar gjorde mot dig. Låter han diktera ditt liv. 

Hon var bara 15 när hon blev gravid med en vuxen man. Vi pratar ju mer eller mindre om grooming här och du tycker att hon ska skylla sig själv? För att hon blivit manipulerad och nedtryckt sen hon var ett barn? Hur oempatisk kan man vara?
  • Anonym (Terese)
    Glinda från Oz skrev 2022-07-22 22:45:05 följande:

Självklart ska ni köpa det tillsammans, jag hade också blivit sur. Han har försörjt sig i alla år för att du varit för lat för att jobba nu är det din tur att dela med dig. 

Och mannen då som gjorde TS gravid som 15-åring när han var en vuxen man? Mannen som lät TS köpa barnkläder på avbetalning för att han inte ville betala för dem? Har han verkligen varit schysst de här åren och "delat med sig"?
Svar på tråden Elakt att vilja skriva kontrakt på att han inte har rätt till huset?