Inlägg från: Revs |Visa alla inlägg
  • Revs

BF APRIL 2023

Åh! Jag är så glad att jag hittade denna tråd!
    Jag väntar mitt första barn tillsammans med min sambo!
    Plussade i torsdags kväll efter att mensen inte kom under onsdagen som den skulle! Tagit två test till som varit positiva och även ett digitalt som sade "Gravid"!

Jag har preglife-appen som beräknar till den 5/4-23! Det skulle vara ett häftigt födelsedatum... 230405!

Jag har jobbat på förlossning och BB de senaste 6 åren och kan ju mycket om förlossning och tiden efter.. men att vara gravid!!!! Hallå eller! Vilken chock! jag är så lycklig!
    Nu vet jag som sagt inte så mycket om tiden innan, men jag ska njuta av varje vecka!

Inget illamående, men nedsatt aptit, kissar mycket, trött som aset och frusen! Känner mig allmänt seg!

Kul att ha hittat denna tråd

• Revs

Glömde även lägga till att jag aldrig tidigare försökt bli gravid. Har varit orolig att jag inte kan bli det! 

Vi försökte veckan innan ÄL och samma vecka som ÄL... Sen vid ägglossning så pirrade det till i vänster äggstock. Då undrade jag "är det nu det händer?!". Sedan Plussade vi efter att mensen var sen. Nu känner jag ett sug på vänster sida i livmodern och kan inte sova på den sidan, som för övrigt är min favoritsida... Haha, typiskt

Svar på tråden BF APRIL 2023