Eveven skrev 2022-08-16 17:06:37 följande:
Mina symtom har kommit och gått sen plusset, men det som alltid varit där dag in dag ut är att jag nästan inte äter varm mat längre utan enkel kall mat eller fler mellanmål, en helt annan trötthet som jag inte kunde föreställa mig, ömma bröst, trögare mage och molvärk till och från. Sluppit illamåendet hittills, lite då och då bara.
Idag var vi på inskrivningssamtal hos MVC på dagen, gick fint och sen var vi på privat tidigt ultraljud, och fick både se och höra det lilla men starka hjärta slå. Vilken häftig upplevelse. Jag tänkte att jag var i 7+0 idag men baserat på måttet på den lille så daterade hon mig till 7+1. BF 2 april. Fick med oss bilder hem också. Nu ska jag njuta av alla dagar jag mår relativt bra och har mer energi för det har hittills skapat oro, för enligt läkaren så mådde den lille mycket bra därinne och växer som den ska. Om min sambo haft svårt att greppa att vi var gravida innan så förstår han nu. Vi är så lyckliga. Även om faran inte är över än, så var detta en väldigt härlig milstolpe.
Nu ska vi på nästa besök hos MVC i september när jag är i 11+0 och sen har vi beslutat att göra NIPT privat så det är bokat när jag är i 11+6. Kostar skjortan men trots vi är friska, inget ärftligt i familjen, jag är 29 i år och inget bevisar att vi rekommenderas att göra NIPT så har jag och min partner sagt att vi vill känna att vi gjort allt vi kan. Känns bra när man har möjligheten!
Hur går det för alla?
Vad härligt att allt såg bra ut på ultraljudet

Skönt att det även hjälper dig att njuta av de bra dagarna!