• Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 11:36
    1054 visningar
    11 svar
    -1
    11
    1054

    Ta bort tumme ner knappen?

    Youtube tog ju bort sin tumme ner knapp. Borde Familjeliv följa Youtubes exempel?

  • Svar på tråden Ta bort tumme ner knappen?
  • Anonym (123)
    Fri 22 Jul 2022 11:39
    #1
    +5
    Spigger86 skrev 2022-07-22 11:36:32 följande:
    Ta bort tumme ner knappen?

    Youtube tog ju bort sin tumme ner knapp. Borde Familjeliv följa Youtubes exempel?


    Nej, varför det?

    När jag ibland tycker att en kommentar är hellknäpp så väljer jag att klicka tumme ner istället för att skriva och dissa personen. Det är väl bättre tänker jag.
  • Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 11:52
    #2
    -1
    Anonym (123) skrev 2022-07-22 11:39:48 följande:
    Nej, varför det?

    När jag ibland tycker att en kommentar är hellknäpp så väljer jag att klicka tumme ner istället för att skriva och dissa personen. Det är väl bättre tänker jag.
    Om någon inte gillar mitt inlägg så föredrar jag att personen skriver en motivering varför denne inte gillar mitt inlägg. Det är lite som att du skulle göra ett inlägg och jag skulle skriva "jag gillar inte det inlägg som du skrev just nu." Du skulle antingen rycka på axlarna och tänka "whatever."
  • Anonym (123)
    Fri 22 Jul 2022 11:53
    #3
    Spigger86 skrev 2022-07-22 11:52:55 följande:
    Om någon inte gillar mitt inlägg så föredrar jag att personen skriver en motivering varför denne inte gillar mitt inlägg. Det är lite som att du skulle göra ett inlägg och jag skulle skriva "jag gillar inte det inlägg som du skrev just nu." Du skulle antingen rycka på axlarna och tänka "whatever."
    Eller också slipper vi en massa drama när andra lägger sig i.
  • Anonym (XXX)
    Fri 22 Jul 2022 12:06
    #4
    +1
    Spigger86 skrev 2022-07-22 11:52:55 följande:
    Om någon inte gillar mitt inlägg så föredrar jag att personen skriver en motivering varför denne inte gillar mitt inlägg. Det är lite som att du skulle göra ett inlägg och jag skulle skriva "jag gillar inte det inlägg som du skrev just nu." Du skulle antingen rycka på axlarna och tänka "whatever."

    Då borde vi ta bort gilla-knappen också, enligt ditt resonemang. 


    Självklart ska man få visa sitt missnöje utan att behöva förklara varför. 

  • Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 12:32
    #5
    -1
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-22 12:06:17 följande:

    Då borde vi ta bort gilla-knappen också, enligt ditt resonemang. 


    Självklart ska man få visa sitt missnöje utan att behöva förklara varför. 


    Ja detta är i första hand ett diskussionsforum, så jag förstår egentligen inte varför man har en gilla knapp heller. Det är något man ofta brukar ha på sociala medier plattformar, men inte lika ofta på diskussionsforum. Sveriges största diskussionsforum Flashback har till exempel ingen gilla eller dislike knapp. Men men detta är inget som jag gråter mig till sömns över. Förstår inte syftet bara.
  • Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 12:33
    #6
    -1
    Anonym (123) skrev 2022-07-22 11:53:58 följande:
    Eller också slipper vi en massa drama när andra lägger sig i.
    Vill man inte bli emotsagd så bör man inte befinna sig på ett diskussionsforum.
  • Fri 22 Jul 2022 12:49
    #7
    +1

    Märkligt..

    Jag har både "gilla" och "ogilla" kvar på Tuben. Oavsett om jag tittar på Tuben via PC eller via appen i mobilen.

    Sedan så anser ju jag att Familjeliv borde ta bort "gilla" och "ogilla".  Fattar inte varför de införde det från första början. Tycker inte det hör hemma i ett diskussionsforum.


    Så som man känner sig själv, så känner man ALDRIG andra.
  • Anonym (XXX)
    Fri 22 Jul 2022 12:50
    #8
    Spigger86 skrev 2022-07-22 12:33:39 följande:
    Vill man inte bli emotsagd så bör man inte befinna sig på ett diskussionsforum.
    Och vill man inte att folk ska ogilla det man skriver så bör man inte skriva. 
  • Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 12:54
    #9
    Anonym (XXX) skrev 2022-07-22 12:50:18 följande:
    Och vill man inte att folk ska ogilla det man skriver så bör man inte skriva. 
    Har inga problem med att man ogillar mina inlägg. Jag föredrar dock att man tar sig tid att argumentera för varför man inte gillar mina inlägg.
  • Spigge­r86
    Fri 22 Jul 2022 12:57
    #10
    EnAnonumius skrev 2022-07-22 12:49:36 följande:

    Märkligt..

    Jag har både "gilla" och "ogilla" kvar på Tuben. Oavsett om jag tittar på Tuben via PC eller via appen i mobilen.

    Sedan så anser ju jag att Familjeliv borde ta bort "gilla" och "ogilla".  Fattar inte varför de införde det från första början. Tycker inte det hör hemma i ett diskussionsforum.


    Nej precis, det är ju inget man traditionellt brukar ha på ett diskussionsforum. På ett diskussionsforum diskuterar man istället för att klicka på like eller dislike. Det är mer på sociala medier man brukar köra med likes och ibland dislikes.
  • Anonym (E)
    Fri 22 Jul 2022 13:52
    #11
    +1

    Nej, det är ett utmärkt sätt att identifiera trolltrådar. Ibland är det konstiga tummen ner på helt vanliga trevliga inlägg men sånt händer. Bättre än att flera personer ska argumentera med någon idiot.

Svar på tråden Ta bort tumme ner knappen?