• Anonym (Kro)

Ta bort tumme ner knappen?

Anonym (E) skrev 2022-07-22 13:52:02 följande:

Nej, det är ett utmärkt sätt att identifiera trolltrådar. Ibland är det konstiga tummen ner på helt vanliga trevliga inlägg men sånt händer. Bättre än att flera personer ska argumentera med någon idiot.

Precis min mening Glad 
  • Anonym (Kro)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-02 13:53:30 följande:
    Hur är det en trolltråd om en till synes vänlig trådstart överöses med tummen ner? Det är väl de som trycker tumme ner som är idioterna, tråden behöver ju inte vara troll för det.
    För att det finns vissa tvångsmässiga störda källartyper härinne som startar oseriösa trolltrådar, vulgära runktrådar eller korspostar identiska skräptrådar om och om igen. Såna förtjänar ingen respekt. 
  • Anonym (Kro)
    Anonym (Wtf) skrev 2025-03-02 13:58:18 följande:
    Hur får du in att den typen av trådar motsvarar vad jag skrev om?
    Därför att såna trådar också kan ha skapare som från början utger sig för att vara vänliga men egentligen bara är simpla troll som inte ska känna sig välkomna på ett seriöst familjeforum.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kro)
    Anonym (Ann) skrev 2025-03-02 14:51:35 följande:
    Nu måste du trolla! Har du sett en enda tråd den kan korspostas mot? Jag skulle snarare säga att den är unik gentemot alla inceltrådar som spammar forumet.  Skulle själv gissa det är incels som tryckt tumme ner för att ge intryck av att kvinnor generellt föraktar oerfarna män.
    Nej, jag trollar inte. Jag har sett många korspostningstrådar och kan tänka mig att det är en och samma person bakom trådarna. 

Vet inte vilka som satt tummen ner i just den tråden som länkats här ovan men eftersom det verkar finnas fler kvinnor än män på forumet så gissar jag av statistiska skäl att flertalet tummar också kommer från kvinnliga medlemmar.
  • Anonym (Kro)
    Anonym (Ann) skrev 2025-03-02 15:19:38 följande:
    Ska du hänvisa till statistiska skäl bör du ha grundkunskaper i statistik. Är inte fullärd själv men har flera kurser från universitet i bagaget. På nätet finns aldrig något relevant statistiskt underlag. Det finns inget som säger att det är 5 olika individer utan det kan lika gärna vara en individ som tummar ner från alla sina 5 konton.  Att det skulle finnas statistiskt underlag för att det är kvinnor som tryckt tumme ner är nonsens. Har du ytterligare underlag får du gärna föra fram dem.
    Först och främst så lägg ner dina halmdockor. Har aldrig påstått att det skulle finna några klara bevis för att alla tummar kommer från kvinnor. Det är bara en trolig teori jag har eftersom det verkar finnas mest kvinnor härinne.

Det finns inget som säger att det skulle vara en enda person heller. Varför skulle någon ens ha fem olika konton? Låter bara nojigt och överdrivet.
  • Anonym (Kro)
    Gaskarl skrev 2025-03-03 18:01:46 följande:
    Jag tycker att dom som sitter och tror en massa, anonymt, och varje dag anonymt, i princip tvångsmässigt trycker "tumme ner", jag tycker inte så förtjänar någon respekt..Det är några här som tror dom kan ställa sig över regler och admin, och i några fall har dom tyvärr lyckats. Jag tror det är bokstavstrogna stackare, eller iaf stackare.
    De enda som tror att de kan sätta sig över forumets regler är alla gamla snuskgubbar som fortsätter ofreda kvinnliga medlemmar, detta trots att de blir avstängda gång på gång.

Man kunde ju tro att de skulle lära sig nån gång istället för att projicera sitt eget högmod på andra, normala medlemmar, som faktiskt respekterar forumet för vad det är och följer dess regelverk. 

Dessa otyg till män är de enda som förtjänar alla nedåtpekande tummar som finns.
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Kro)
    Anonym (Tumme) skrev 2025-03-03 18:52:32 följande:

Det märkligaste tycker jag är när folk sätter tumme ner, på helt vanliga och trevliga inlägg.

Då var de nog inte så trevliga egentligen. Om vissa källartyper här på forumet kunde lära sig att följa reglerna och behandla andra medlemmar med grundläggande respekt så skulle de troligtvis inte få några tummar ner. Att hålla på och trolla, skriva lågkvalitativa skräptrådar, korsposta eller vara grov och vulgär i text är INTE att vara respektfull. 
  • Anonym (Kro)
    Anonym (Tumme) skrev 2025-03-03 19:04:02 följande:
    Men alla är ju inte så.
    Du förstår inte att det alltid finns ett skäl bakom folks handlingar? Man tummar upp eller ner av en anledning och inte för skojs skull. 
Svar på tråden Ta bort tumme ner knappen?