Inlägg från: Anonym (Mman) |Visa alla inlägg
  • Anonym (Mman)

Kan det straffa oss?

Tjuvar som inte betalar för sig är ett aber...fy!!
    I övrigt, om ni köpt på nätet så har de med största sannolikhet köpvillkor som anger att varan ska vara betald inom x-antal dagar annars utgår dröjsmålsränta och eventuell administrativ avgift. 

Som kund förväntas du göra rätt för dig och betala, i värsta fall genom att efterforska faktura. 

• Anonym (Mman)
    Anonym (H) skrev 2022-07-22 15:54:44 följande:

Det var långt innan semestertider, vi hade helt glömt av det och kom på det häromdagen.

Va? Vad har det med trådstarten att göra, där gör du klart för oss att en av er har ett tjuvaktigt beteende.
  • Anonym (Mman)
    Anonym (H) skrev 2022-07-22 16:07:22 följande:

Läs inlägg nr 8.

Hur är det tjuvaktigt att glömma? De skickade aldrig fakturan och vi glömde till slut av det helt. Vi kom på det när en vän frågade var vi köpt den.

Vad har inlägg nummer 8 att göra med att en av er vill slippa betala och att du nu försöker hitta på förklaringar till att legitimera det hela? Misstänker att du är den som vill smita undan betalning...

Är du eller din man den typen som lånar något och aldrig lämnar tillbaka och som hoppas att den man lånat av ska glömma? 
    Som egen företagare skickade jag en faktura till en vän som lånat en sak av mig som jag köpt till företaget, påminde några gånger om återlämnande men vederbörande ''glömde'' varpå jag skickade en faktura på inköpspris för produkten. 

Prylen återlämnades och vännen avpolletterades. 
  • Anonym (Mman)
    Anonym (?) skrev 2022-07-23 20:53:41 följande:
    Det är möjligt men hur kan det komma sig att TS ska behöva betala innan de har gjort sin del av avtalet?
    Att du inte är ekonomiskt skolad märks tydligt. 
    TS har fått varan så företaget har gjort det som avtalats, att de sedan glömt att fakturera eller att de fakturerar långt i efterhand har inte med saken att göra avseende deras del av avtalet. 

Som köpare har du en skyldighet att betala inom den i köpeavtalet stipulerade tiden.
  • Anonym (Mman)
    Anonym (?) skrev 2022-07-23 21:04:38 följande:
    Avtalet är också att företaget ska skicka en faktura så nej de har inte gjort vad som avtalats.
    Nej, företaget som levererat varan har fullföljt sin del av avtalet, att du inte förstår det är din egen brist.

Du går vilse i dina egna resonemang, en googling hade besparat dig dina felaktiga inlägg. Det finns både vägledande domar och förklarande texter på sidor som är legitima källor som alla säger att du har fel
  • Anonym (Mman)
    Anonym (J) skrev 2022-07-24 10:10:33 följande:

Hoppas det straffar er ORDENTLIGT. Fy för ohederliga människor! Det är en sak att glömma bort det, men här sitter ni fullt medvetna om att ni inte ha betalat, och tänker bara betala om ni riskerar att bli straffade. Fifan. 

Ja tjyvapack är skit 
Svar på tråden Kan det straffa oss?