• Anonym (svikaren)

Jag bara sviker mitt barn hela tiden......

Jag har en tonåring, som är fantastisk på alla sätt o vis, skötsam, jobbar med barn, har toppbetyg i skolan, lugn...har bara gott att säga om min unge.
    Problemet är att jag har svikit min unge så många gånger att idag sa h*n att h*n mår dåligt för att jag aldrig kan följa med någonstans, kan inte hitta på saker längre stunder o utanför hemmet o flytten jag sa skulle bli av,den blir troligtvis inte av, då skolan börjar om 3 veckor.
    Jag är sjukligt fet o har dåligt hjärta...låter väl som en bra kombo?......o flytten blir troligtvis inte av pga att jag kan inte arbeta, vilket jag inte har kunnat göra på 17 år pga cancer som jag fick handskas med själv både under o efter färdig behandling, vilket ledde till att jag fick en knäpp i huvudet o började äta massor o gick upp i vikt. Jag var redan fet innan jag fick cancer o har diagnosen hetsätning..jag äter allt utan stopp....jag blev jättedålig o det visade sig efter något år, att mitt hjärta höll på att ge upp o att jag har diabetes, jag har förlorat känseln i mina tår, jag är deppig o sjukt ensam, har bara min tonåring, som bor hos sin pappa.
    Jag har sökt sjukersättning, då mediciner inte kan förbättra min situation mer än vad de har gjort hittills, men jag har inte fått något svar o med tanke på hur fk arbetar få är jag tveksam till att ett svar blir till min fördel.

Mitt barn har haft en hemsk grundskoletid, blivit mobbad, utfryst, fysiskt o psykiskt misshandlad av både skolpersonal o elever. 
    Jag sa en gång för väldigt länge sedan, att vi skulle flytta o den tanken har mitt barn haft som livboj genom alla hemskheter, skolbyten, allt mitt kämpande för att få stopp på allt, alla tårar, mardrömmar där h*n vaknat i panik osv, o nu....

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2022-07-22 19:45
    när det är dags för att börja gymnasiet, så måste vi båda inse att en flytt är inte möjlig.
    Pappan vill inte flytta o jag vet inte hur jag ska kunna få ihop det.
    Jag har sjukpenning men den står psykiatrin för, men de kommer förmodligen inte att förnya den i september då de anser att jag är för frisk...vad gör jag då?
    Jag har en tjänst, som min arbetsgivare vill att jag ska lämna o de försöker hitta ett sätt för att kunna säga upp mig, vilket de inte kan, av någon anledning jag inte själv fattar.
    O hade vi kunnat flytta, så blir det en jättestor omställning att flytta från en större stad till en liten köping några timmar bort, där det inte finns något för tonåringar att göra....jag har bott där för länge sedan....o jag kan inte köra mitt barn eller följa med på möten eller skolaktiviteter.
    O tanken på att att jag måste lära känna ett nytt sjukhus o personal, ger mig ångest.
    Mitt barn har orkat sin hemska skolgång o vetskapen om att jag kan dö när som helst,
    tack vare löftet om att vi ska flytta.
    Nu går det inte.
    O tack vare mina sjukdomar o mitt sjuka beteende, kan jag inte följa med på aktiviteter o utflykter, utan sitter bara instängd mitt hem o har ångest, har ingen ork till något o livet det bara passerar...jag lever inte utan är bara vid liv.
    Va f*n ska jag göra?
    Jag skriker efter hjälp åt alla håll, men det enda jag får, är begravningsvideos i flödena jag besöker.
  • Svar på tråden Jag bara sviker mitt barn hela tiden......
  • Anonym (-)

Men pappan och sonen kan väl flytta?

• Anonym (svikaren)
    Anonym (-) skrev 2022-07-22 19:36:28 följande:

Men pappan och sonen kan väl flytta?

Pappan är född o uppvuxen här o vill inte flytta.
    Hans mamma är högt upp i åldern o har börjat bli förvirrad, glömsk o rädd för allt, så hon behöver sin son.
    Jag tycker det är dags för flytt till äldreboende, med tanke på att hon nu har lämnat sitt sovrum, som hon har sovit i över 40 år, för att flytta in i ett litet mindre rum o låser dörren, dör att hon är rädd för att det ska komma tjuvar o det *gömmer sig någon* i hennes gamla sovrum.
    Tanken är väl att han ska överta hennes hus.
    Han har inget förståelse för att han måste sätta sin unge först.
    Precis samma problem som jag, när jag nästan kryper in i kylskåpet som det svin jag är.
  • Anonym (-)

Har du varit sjukskriven från ditt jobb i 17 år?
    Om det stämmer att du inte längre kommer bli sjukskriven från och med i höst så kommer din arbetsplats kunna säga upp dig om du inte går dit och sköter ditt jobb.
    Det kanske kan vara något positivt för dig att byta vårdgivare- att träffa ny personal på nytt sjukhus behöver inte alls vara ett dålig alternativ.

För vem blir det en stor omställning att flytta? Du går knappast ut annat än till affären (?). Din son VILL flytta, och vill ha den omställningen. Han vill inte bo i en storstad. Han kan säkerligen ta sig till och från aktiviteter själv om han är stor nog att gå på gymnasiet.

Visst kan det vara skrämmande för dig att flytta, men leta inte efter problem där de inte finns. Du gör långa listor med negativa saker du hittar på, men är det inte dags att du börjar göra tvärtom? Se det positiva med en flytt och tala med din son om de problem du tror att han kommer uppleva.

Ditt/ert liv fungerar inte som det är just nu. Ni behöver en förändring. Flytten kan vara det som får er båda två att börja vandra åt rätt håll - där ni till slut kan må bra.

• Anonym (svikaren)
    Anonym (-) skrev 2022-07-22 20:14:39 följande:

Har du varit sjukskriven från ditt jobb i 17 år?
    Om det stämmer att du inte längre kommer bli sjukskriven från och med i höst så kommer din arbetsplats kunna säga upp dig om du inte går dit och sköter ditt jobb.
    Det kanske kan vara något positivt för dig att byta vårdgivare- att träffa ny personal på nytt sjukhus behöver inte alls vara ett dålig alternativ.

För vem blir det en stor omställning att flytta? Du går knappast ut annat än till affären (?). Din son VILL flytta, och vill ha den omställningen. Han vill inte bo i en storstad. Han kan säkerligen ta sig till och från aktiviteter själv om han är stor nog att gå på gymnasiet.

Visst kan det vara skrämmande för dig att flytta, men leta inte efter problem där de inte finns. Du gör långa listor med negativa saker du hittar på, men är det inte dags att du börjar göra tvärtom? Se det positiva med en flytt och tala med din son om de problem du tror att han kommer uppleva.

Ditt/ert liv fungerar inte som det är just nu. Ni behöver en förändring. Flytten kan vara det som får er båda två att börja vandra åt rätt håll - där ni till slut kan må bra.

Det låter så lätt, när du skriver det, men ekonomin får jag inte ihop.
    Ja, har jag ingen som sjukskriver mig, måste min arbetsgivare göra en utredning på mig o se om de kan hitta ett jobb till mig, vilket de inte kommer att hitta, o som det är nu, kan de inte säga upp mig, eftersom försäkringskassan inte vill ha ett möte med min arbetsgivare.
    Min kontaktperson på försäkringskassan har själv sagt att h*n inte förstår varför jag inte fått sjukersättning för längesedan, men att h*n inte kan göra mer än bevilja sjukpenning.
    Visst kan det bli bra med en omställning, men ska jag tänka lite på mig själv, för en gång skull utan att gå in på vad jag har fått genomlida, offra o göra, så blir det tufft för mig att ta mig till det sjukhuset jag isf skulle tillhöra o jag handlar inte själv, då jag inte kan gå ut.
    Mina mediciner har kört ner mitt blodtryck så att jag är konstant yr o sen är jag sjukligt fet på 200 kg.
    O problemet är också att jag siter isolerad o har gjort sen corona, för får jag ens en rejäl förkylning, så kan det vara kört, tack o god natt.

Hade jag inte fått cancern, så hade inte mitt hjärta varit så dåligt som det är.
    händer det mig något, så kommer mitt barn att vara den som hittar mig isf o det kommer att knäcka hen.

• Anonym (-)

Om du inte har någon som sjukskriver dig och din arbetsplats inte kan hitta någon uppgift åt dig - vad händer då?
    När skickade du in ansökan om sjukersättning?
    Har du kontakt med kommunen? Du borde ha rätt till färdtjänst, och på så vis kunna ta dig till den sjukvård du behöver.
    Får du inte ekonomin att gå ihop alls finns ju försörjningsstöd.
    Har du kontakt med socialen sedan innan?
    Har du hemtjänst?
    Vem handlar allt det du äter och hur har du råd med det? Skulle du vilja ändra dina matvanor?

Jag hör fortfarande bara en massa invändningar och negativa tankar från dig. Hur skulle du vilja ha det? Om du fick önska vad du ville, hur ser ditt liv ut då?

• Tow2Mater

Men gymnasiet betyder ju ny skola, lärare och klasskompisar? Kanske ta ett sabbatsår om det är samma klasskompisar som är risken, och nästa år gå med dem som är året yngre?

• Anonym (Stina)

Jag hade fattat det hela mer om det var att ni bodde i en småstad och ska flytta till en storstad. Men det är ju tvärtom? Finns det inte flera olika gymnasier där ni bor? Alla klasskompisar kommer ju inte gå i samma skola. Har han antagits till ett gymnasium i en annan stad redan? 

Lösningar jag ser:

Om han kommit in på gymnasium i annan stad, sök ett rum och inackorderingstillägg för honom. alltså att han flyttar själv. 

Pendla till skolan i den andra staden 

Gå på gymnasium i en ort nära där ni bor istället för den andra staden om den ligger väldigt långt bort. 

• Anonym (Stina)

Jag undrar också hur pappan resonerar. Barnet bor alltså hos honom och har sökt gymnasium i en kommun flera timmar bort. men pappan vill inte flytta. Och du inser nu att inte heller du kan flytta. Men vad var planen? Att du skulle flytta med barnet? Var pappan med på detta? Och som sagt: var har ett barn sökt gymnasium och var är hen antagen? 

Om hen Antagits till ett gymnasium där hen inte kan börja så måste ju ni ta tag i det genast så att barnet inte står utan plats i augusti. 

Svar på tråden Jag bara sviker mitt barn hela tiden......